Kilka dni temu prezydent Andrzej Nowakowski i Marcin Uchwał, prezes Komunikacji Miejskiej, zapowiedzieli, że kończy się era autobusów emisjnych w Płocku. We wtorek na Starym Rynku podpisano ostatnią tego typu umowę - 3 autobusy hybrydowe i 2 z silnikiem Diesla dostarczy firma Solaris. I choć spełniają najsurowsze normy emisji spalin Euro 6, to miasto stawia na zeroemisyjne autobusy wodorowe. Pierwsze mają jeździć po Płocku już w 2024 roku.
Czytaj więcej: Ponad 90 mln złotych na autobusy wodorowe Komunikacji Miejskiej w najbliższych latach
- To autobusy, które pozyskujemy z dofinansowaniem unijnym. Pieniądze moglibyśmy oddać, ale jednostka wdrażająca programy unijne zgodziła się, żebyśmy kupić za nie autobusy - mówił prezydent Andrzej Nowakowski.
Wszytkie autobusy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej i biletomaty. Solaris, zgodnie z zapisami umowy, ma rok na dostarczenie pojazdów, choć jak mówił Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży regionu południowo-wschodniego, jest szansa na dostarczenie na przełomie marca i kwietnia.
Komunikacja Miejska ma 107 autobusów w tym:
- 21 przegubowych,
- 2 15-metrowych,
- 76 klasycznych 12-metrowych.
- 7 MIDI, 8-metrowych.
Najstarszy autobus na wyposażeniu Komunikacji Miejskiej ma 24 lata, najmłodsze 2 lata. Średnia wieku pojazdu to 9,5 roku. Aktualnie w taborze KM jest 29 autobusów hybrydowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.