Koncern rozpoczynają instalację automatów i inwestuje w rozwój sieci punktów nadań i odbiorów, która w tej chwili obejmuje już ponad 6 tys. punktów. Teraz do sieci dołączają automaty, w których klienci będą mieć aż 3 dni robocze na odebranie przesyłek.
Jak usłyszeliśmy podczas konferencji prasowej, zgodnie ze strategią PKN Orlen, koncern zainwestuje w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł do 2030 roku.
- Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką „Orlen Paczka” - przekonywał Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. - To ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii Orlen2030 rozwój segmentu detalicznego. Oferujemy klientom dostęp do ponad 6 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym także automatów paczkowych, których liczba systematycznie będzie rosła. W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe - dodał.
Dla PKN Orlen wzmocnienie pozycji na rynku e-commerce jest jednym z priorytetów. Właśnie dlatego koncern postawił automaty paczkowe m.in. w Płocku, Warszawie, Krakowie, Gdyni, Wrocławiu czy Gdańsku.
Partnerem logistycznym przedsięwzięcia jest RUCH, który został przejęty przez PKN Orlen. Spółka zainwestowała w infrastrukturę, dzięki czemu skrócono czas dostawy przesyłek o 1-2 dni od ich nadania.
- Stworzyliśmy „Orlen Paczkę” - nowoczesną sieć punktów dostępnych w najlepszych lokalizacjach – mówiła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen. - Korzystanie z niej ułatwia aplikacja mobilna, która pozwala m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek. Naszą przewagą są również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością, w tym łatwy podjazd do automatu, wygodne umiejscowienie panelu do obsługi oraz możliwość odbioru paczek w zasięgu ręki – dopowiedziała po chwili.
Wraz z projektem „Orlen Paczka” wystartowała też aplikacja mobilna dostępna na urządzenia z systemem iOS i Android. Umożliwia ona m.in. śledzenie przesyłki czy bezdotykowe otwieranie skrytki w automatach. Aplikacja pozwala też znaleźć punkty na mapie – nawigując do nich.
Sieć „Orlen Paczka” obejmuje około 1100 stacji PKN Orlen, 1000 kiosków RUCHu, 200 automatów paczkowych i prawie 4000 punktów partnerskich. Jak deklaruje koncern, do końca roku udostępnionych zostanie 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie. Do końca 2022 roku ich liczba ma wzrosnąć do 2000 na terenie całego kraju.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.