Punkt, który w środę, 23 czerwca, wystartował w Warszawie, to element strategii „Orlen 2030”, która zakłada rozwój działalności detalicznej PKN-u. To ma przełożyć się na wzrost EBITDA tego segmentu do około 5 mld zł rocznie. Orlen chce tym samym zwiększyć kompleksowość swoich usług stawiając także na ofertę pozapaliwową.
- Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię dynamicznie rozwijając jeden z filarów naszej działalności – segment detaliczny – mówił podczas konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. – W tej chwili rocznie uzyskujemy z niego około 3 mld zł zysku operacyjnego. To odpowiedź na obowiązujące trendy rynkowe – przekonywał.
Punkty „Orlen w Ruchu” mają oferować wszystko to, z czego Orlen słynie, a co nie jest paliwem. W ofercie znajdziemy kawę, hot-dogi czy inne produkty gastronomiczne znane ze Stop Cafe.
- To oferta dla tych, którzy są w biegu a poruszają się pieszo lub komunikacją miejską szukając przekąsek wygodnych do zjedzenia – wyjaśniała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. – W naszych punktach obok doskonałej kawy będą mogli oni kupić również gotowe dania – dodała.
Co ciekawe, w każdym obiekcie będzie działał program lojalnościowy „Orlen Vitay”, udostępniona zostanie także możliwość odbierania i nadawania przesyłek pod nową marką „Orlen Paczka”.
Jak zapowiedziano podczas konferencji prasowej, w najbliższym czasie takie punkty zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. A co z Płockiem?
- Będziemy się starać otwierać jak najwięcej takich punktów – odpowiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. – „Orlen w Ruchu” to uzupełnienie przede wszystkim dla tych miejsc, w których klient nie chce korzystać z paliwa, lecz z gastronomii. Z całą pewnością taki punkt powstanie w Płocku. To dla mnie sprawa oczywista. Myślę, że w ciągu roku czy półtora roku. W pierwszej kolejności chcemy jednak uruchomić punkty w największych miastach – stwierdził.
Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe punkty. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego takiego kącika planowane jest w sierpniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.