Media społecznościowe z roku na rok stają się coraz ważniejszym narzędziem w komunikacji z mieszkańcami. Trudno dziś sobie wyobrazić, żeby prezydent jakiegokolwiek miasta nie komunikował się za pośrednictwem Facebooka.
- W indywidualnie opracowanym na potrzeby tego raportu algorytmie premiowaliśmy profile, które pomimo mniejszych rozmiarów, generują stosunkowo wysokipoziom interakcji z mieszkańcami i do których publikacji odwołują się lokalne społeczności - tłumaczą twórcy raportu.
Bo rzeczywiście, wyniki mogą zaskakiwać. W pierwszej trójce najbardziej wpływowych w internecie prezydentów miast nie ma żadnego włodzarza 3 największych miast w Polsce. Pierwsza trójka rankingu:
- Jacek Sutryk, Wrocław,
- Aleksandra Dulkiewicz, Gdańsk,
- Marek Materek, Starachowice.
Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, znalazł się dopiero na 12. miejscu. To największy fanpejdż prezydenta miasta w Polsce - włodarz na swoim profilu na Facebooku na koniec 2021 roku miał ponad 743 tysiące fanów. Na 15. miejscu znalazła się Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Tuż za jej plecami, na 16. miejscu, uplasował się Andrzej Nowakowski. Z analizy IBIMS wynika, że prezydent Płocka w 2021 roku zamieścił na Facebooku 651 postów (średnio 1,8 posta dziennie), zebrał pod nimi ponad 99 tysięcy polubień i 17,8 tysięcy komentarzy.
Nowakowski wyprzedził w rankingu m.in. Marka Wojtkowskiego, prezydenta Włocławka (17. miejsce), Jacka Majchrowskiego, prezydenta Krakowa (25. miejsce) czy Jacka Jaśkowiaka, prezydenta Poznania (28. miejsce). Wyżej od prezydenta Płocka znaleźli się za to np. Jacek Karnowski, prezydent Sopotu, Dariusz Wójtowicz, prezydent Mysłowic, Anna Mieczkowska, prezydent Kołobrzegu czy Łukasz Konarski, prezydent Zawiercia.
Badanie obejmowało profile 142 burmistrzów i 88 prezydentów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Ranking można znaleźć tutaj.
Czytaj więcej: Hanna Zdanowska na 15. miejscu w Polsce. Czy prezydent Łodzi spełnia oczekiwania łodzian?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.