reklama
reklama

Radny domaga się przejścia dla pieszych. - To w trosce o bezpieczeństwo

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Interpelacja Macieja Bukowskiego

Radny domaga się przejścia dla pieszych. - To w trosce o bezpieczeństwo - Zdjęcie główne

foto Interpelacja Macieja Bukowskiego

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPłocki radny prosi o zorganizowanie przejścia dla pieszych. Chodzi o drogę niedaleko Parku Północnego. - W tym miejscu przebiega chodnik, więc ruch pieszych jest duży - pisze Maciej Borkowski w swojej interpelacji. Jest odpowiedź urzędu miasta.
reklama

Rajca wnioskuje o wyznaczenie przejścia dla pieszych przy ul. Ofiar Katynia. Jak podaje radny, ta interpelacja, to rezultat próśb mieszkańców tej części osiedla Podolszyce. 

- Na wniosek mieszkańców po raz kolejny zwracam się z prośbą o zorganizowanie przejścia dla pieszych na wysokości ul. Sikorskiego 8 od strony Parku Północnego - precyzuje Maciej Bukowski, członek klubu Prawa i Sprawiedliwości w płockiej radzie maista. - W tym miejscu przebiega chodnik z parku, przez co jest duży ruch pieszych przemieszczających się między blokami przy ul. Sikorskiego a parkiem - uzasadnia.

reklama

Rajca przekonuje, że wyznaczenie przejścia dla pieszych w tym miejscu, to działanie w trosce o bezpieczeństwo. Wielu mieszkańców osiedla i tak przechodzi w tym miejscu "na przełaj".

Na interpelację radnego odpowiedział wiceprezydent Płocka, Piotr Dyśkiewicz. Jak czytamy w dokumencie, "przepisy nie przewidują wyznaczenia i znakowania przejść dla pieszych we wskazanym miejscu".

- Przedmiotowy odcinek ul. Ofiar Katynia znajduje się w strefie zamieszkania - tłumaczy wiceprezydent Płocka. - W strefie tej obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, m.in. bezwzględne pierwszeństwo pieszych.

W opinii zastępcy prezydenta Płocka, taki stan prawny "nie wymaga wyznaczania przejść dla pieszych".

reklama

- Celem fizycznego wymuszania na kierujących zgodnych z prawem zachowań, w roku ubiegłym zamontowane zostały dodatkowe progi zwalniające - przekonuje Dyśkiewicz. - Docelowo Wydział Transportu Publicznego i Inżynierii Ruchu Drogowego planuje wprowadzenie zmian w organizacji ruchu poprzez - m.in. likwidację strefy zamieszkania, wyznaczenie nowych przejść dla pieszych.

Priorytetowo traktowane są jednak te miejsca, które oznaczono jako szczególnie niebezpieczne, czyli tam, gdzie odnotowuje się dużą liczbę zdarzeń drogowych. Na tej liście są m.in. lokalizacje znajdujące się bezpośrednio przy szkole podstawowej i obiektach użyteczności publicznej. 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama