Reklama

Reklama

Pociągi towarowe na rondzie Wojska Polskiego? - Nikt nie bierze pod uwagę interesu mieszkańców Płocka

Opublikowano: pt, 26 lut 2021 11:44
Autor: | Zdjęcie: UMP

Pociągi towarowe na rondzie Wojska Polskiego? - Nikt nie bierze pod uwagę interesu mieszkańców Płocka  - Zdjęcie główne

foto UMP

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Wyprowadzenie pociągów towarowych z centrum miasta jest palącym problemem miasta. W czerwcu PKP-PLK zleciło opracowanie studium wykonalności, a pół roku później do płockiego ratusza wpłynęła informacja, że procedowany będzie wariant, który zakłada poprowadzenie linii kolejowej m.in. przez rondo Wojska Polskiego.

Reklama

Pociągi wyjeżdżające z PKN ORLEN, wiozące niebezpieczne materiały, przejeżdżają dziś przez centrum miasta. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu nie było to problemem, bo wówczas miasto kończyło się tam, gdzie zaczynały się tory. Płock przez ostatnich 50 lat rozwinął się jednak we wschodnią stronę i tory dzielą miasto na pół. Dziś kilka tysięcy płocczan tory widzi z okien. 

Niewielkim rozwiązaniem jest budowa wiaduktu kolejowego na al. Piłsudskiego, ale to nie rozwiązuje wszystkiego. Pociągi towarowe po prostu powinny zostać wyprowadzone z miasta. PKP PLK przymierza się do budowy obwodnicy, co samo w sobie jest pozytywną informacją dla miasta. 

- Od samego początku uczestniczyliśmy w konsultacjach. Wymienialiśmy się pismami z firmą IDOM, która opracowuje projekt i jest odpowiedzialna za konsultacje społeczne. W ramach konsultacji zaproponowała 4 warianty. My optowaliśmy za wariantem czerwonym, jako najbardziej optymalnym dla Płocka - mówił prezydent Andrzej Nowakowski. - Każdy z wariantów wymusza budowę nowej przeprawy przez Wisłę. 17 lutego otrzymaliśmy informację, że do dalszych prac został wybrany wariant V2, czyli ten, który zakłada budowę równoległego mostu kolejowego obok naszego Mostu Solidarności, ale to nie jest najgorsze. Najgorsze jest to, że wprowadza obwodnicę towarową w dużej mierze po śladzie naszej obwodnicy, w tereny zurbanizowane, komplikując życie mieszkańcom Płocka. 

grafika UMP

Kolej zahaczy też o zielone tereny w Pradolinie Wisły. Jak wskazywał prezydent, przeniesienie kolei o kilka kilomtrów na wschód nie rozwiązuje problemu. 

- Ważna jest kwestia skrzyżowań, ale też bezpieczeństwa. Nie zgadzaliśmy się na ten wariant, bo nie zapewnia bezpieczeństwa mieszkańcom Płocka, a przy tym dezorganizuje komunikację lokalną - mówił Andrzej Nowakowski. - Prawie połowa Podolszyc jest w strefie oddziaływania nowej obwodnicy. 

grafika UMP

- Wielokrotnie mówiliśmy, że transport materiałów niebezpiecznych trzeba wyprowadzić poza osiedla. Ten sam korytarz był na osiedlu Wyszogrodzka. Przenosząc go na inne osiedle nie zmieniamy niczego! Nadal mamy 800 metrów zasięgu oddziaływania, gdyby doszło do jakiejś awarii na tej linii - dodał Jacek Terebus, zastępca prezydenta ds. inwestycji i remontów. - Jak będzie to rozwiązane? Wkopane w ziemię? Wyniesione na estakadę? A co w takim razie z hałasem? Dość pieczałowicie do tego podchodzimy. Każda nowa droga jest obudowana ekranami dźwiękochłonnymi. Dziś ktoś chce nam wprowadzić kolej w miejscu, w którym ona nigdy nie powinna powstać. 

Jak tłumaczył Jacek Terebus, żaden z zaproponowanych przez projektanta wariantów nie jest z punktu widzenia Płocka optymalny. Najbardziej korzystne dla miasta byłoby wyprowadzenie kolei na wschód i zbudowanie przeprawy mostowej między Płockiem a Wyszogrodem. 

- Wtedy wszystkie problemy by zniknęły. A my dostajemy informację, że projektant rekomenduje do realizacji trasę, która przebiega przez miasto i dzieli je na pół - tłumaczył Terebus. - Projektant w żadnym stopniu nie bierze pod uwagę interes mieszkańców Płocka. Dokumenty planistyczne od dawna definiują trasy którędy do Płocka ma wchodzić kolej towarowa, szybkiego ruchu i osobowa. Nikt nie bierze tego pod uwagę. To kolejne rysunki, które pokazują szprychę. Nieważne czy będzie przechodzić przez szpital czy środek skrzyżowania. Jest tak, bo ktoś tak sobie upodobał. 

Prezydent Andrzej Nowakowski podpisał pisma do projektantów, PKP PLK, ministra infrastruktury, parlamentarzystów i premiera, wyrażające sprzeciw. 

- W mojej ocenie jedyną szansą jest sprzeciw mieszkańców - zakończył Nowakowski.  

Petycja można podpisać tutaj

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (27)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 7 miesięcy temu | ocena +1 / -0

    Aśka

    Mieszkam przy Armii Krajowej 78, już dziś jest tam bardzo głośno, nikt tu nie śpi przy otwartym oknie, bo oszaleć można, nie wyobrażam sobie tu jeszcze pociągu, to jakaś makabra, coś tak głupiego, że tylko usiąść i płakać. Kto to wymyślił, przecież tu są bloki, jest ul. Zbożowa, jak my byśmy żyli, gdyby ten pomysł wcielono w życie?

  • 8 miesięcy temu | ocena +1 / -3

    Chrzanienie

    Warto sprawdzić kto ze swoich ma tam działki i będzie musiał zrezygnować z zaplanowanych byznesów. To jest klucz do oburzenia.

  • 8 miesięcy temu | ocena +8 / -5

    Dramat

    Zamiast się cieszyć,że coś w tej dziurze chcą nam budować to jeszcze utrudniamy. W każdy mieście kolej przechodzi przez miasto np. Kutno, Poznan, Łódź robi teraz przekopy po miastem. Interesem mieszkańców jest żeby w Płocku była praca i nowe inwestycje biznesu bo od lat tego nie ma!!! Nie będzie tego bez dróg i kolei.

  • 8 miesięcy temu | ocena +10 / -6

    ton

    to medium to się nazywa tvn gw czy portal płock (pewnie jeden diabeł) ------ pkp nie uzgadniała z miastem przebiegu trasy ?????? -- dobry kit dla wyborców PO-PSL i Lewicy --- nowakowski masz ludzi za głupich

    • 8 miesięcy temu | ocena +3 / -7

      dotonmak

      Dodajesz wpis jeden pod drugim i próbujesz wmówić ludziom, że to Nowakowski projektował oraz wybierał warianty? Nieźle niektórym ryją w głowach te polityczne podziały. Wina Nowakowskiego i Tuska oczywiście. Zresztą wiadomo, że to czysty trolling, ale dla porządku cytuje z tekstu: "Od samego początku uczestniczyliśmy w konsultacjach. Wymienialiśmy się pismami z firmą IDOM, która opracowuje projekt i jest odpowiedzialna za konsultacje społeczne. W ramach konsultacji zaproponowała 4 warianty. My optowaliśmy za wariantem czerwonym, jako najbardziej optymalnym dla Płocka - mówił prezydent Andrzej Nowakowski." "Dokumenty planistyczne od dawna definiują trasy którędy do Płocka ma wchodzić kolej towarowa, szybkiego ruchu i osobowa. Nikt nie bierze tego pod uwagę. To kolejne rysunki, które pokazują szprychę. Nieważne czy będzie przechodzić przez szpital czy środek skrzyżowania. Jest tak, bo ktoś tak sobie upodobał. "

      • 8 miesięcy temu | ocena +2 / -3

        ton

        czekijska podejrzliwość - ale nie trafiona - i nie wkładaj swoich słów w mój komentarz -- a poprzednia koalicja i obecna opozycja dużo mówiła to fakt -- tyle tylko że same półprawdy

  • 8 miesięcy temu | ocena +7 / -5

    mak

    przy opracowywaniu studium wykonalności projektant posiłkuje się mapami udostępnionymi z urzędu danego miasta -- czy nowakowski teraz udaje franta i twierdzi że projektant posiłkował sie mapami google ?!!

  • 8 miesięcy temu | ocena +1 / -1

    Monika.

    Cześć , jesteś wolnym mężczyzną, czujesz się samotny, chciałbyś to zmienić ? Nie czekaj odezwij się. Samotna, wolna, bez nałogów i niezależna. Nie dawno wróciłam z Anglii do kraju. Poznam Pana do wspólnych spotkań, wspólnych spacerów, wspólnie spędzania czasu, a jak zaiskrzy to może i więcej :) Naturalnie przed spotkaniem chciałabym się lepiej poznać, wymienić się numerami telefonów i zdjęciami jeżeli jesteś zainteresowany kontakt i moje zdjęcia znajdziesz na moim profilu randkowym. panieonline.pl/monia89

  • 8 miesięcy temu | ocena +8 / -4

    Dramat

    Widziałem to już kiedyś i wariant II traktowałem bardziej jako żart, czy chęć urozmaicenia opracowania. Przecież to jest kompletnie niepoważny pomysł i bezsensowne wyrzucanie ogromnych pieniędzy w błoto. Linia przez środek miasta, w rejonie gdzie teraz powinny powstawać i powstają nowe osiedla, czyli między Otolińską, a wypchanymi blokami Podolami). Zaraz będzie wydawanie kasy po raz kolejny, żeby zrobić kolejową obwodnicę obwodnicy i 3 w Płocku most kolejowy na Wiśle... Nie wiem, czy w Polsce nie można zrobić czegoś raz, ale tak żeby miało ręce i nogi, czy to bardziej władza/Warszawa tak nas nienawidzi? S10 wybrali najgorszy wariant z perspektywy Płocka, prowadzący z Warszawy do Włocławka (o którym wcześniej nawet nie było mowy), ale... z ominięciem Płocka szerokim łukiem. I to bez żadnego sensownego powodu. Teraz z kilku wariantów obwodnicy kolejowej wybrano taki, który przecina jedyną 6pasmową drogę w Płocku, oddziela od miasta 20tysięczne osiedle, mocno ograniczając możliwości zagospodarowania przestrzennego i w oczywisty sposób generując mnóstwo konfliktów, bo że taka linia (jak każda linia kolejowa) stanowi zagrożenie i uciążliwość chyba pisać nie trzeba? Ja rozumiem, że komuna wraca, ale że wracają jaja jak z misia? Szkoda kasy, już lepiej zostawcie tak jak jest, bo... nic ta obwodnica nie zmieni, naprawdę. I S10 też niech nie budują, bo dla Płocka to dożywotni wyrok izolacji komunikacyjnej od reszty kraju.

  • 8 miesięcy temu | ocena +3 / -4

    Ktoś

    No a ja nie wiem czy dołożenie torów na dzwonie to dobry pomysł. Tam jest dużo stluczek a z pociagiem mogą byc skutki tragiczne.

  • 8 miesięcy temu | ocena +5 / -3

    radny pis

    no to hyba trzeba Płock przenieść w inne miejsce, bo nie pasuje do lini torów

  • 8 miesięcy temu | ocena +6 / -1

    Mieszkaniec

    Myślałem że to jakiś żart. Pomysł totalnie poroniony. Wyrzucmy tory z miasta ... przerzucajac je w inny rejon miasta. Co za geniusz taki wariant wymyślił !?

  • 8 miesięcy temu | ocena +8 / -9

    Obiektywny

    Endrju tu nie ma co czekać, tu trzeba DZWONIĆ i sprawę nagłaśniać...nie po to pozbyło się miasto torów z Piłsudskiego by za chwilę były kilometr dalej !!!!

  • 8 miesięcy temu | ocena +19 / -6

    Jacek

    I znów pisze polonista.... Hahaha..... Weź się za działanie, rozmowy, wyjaśnienia a nie piszesz dyrdymały bez składu i ładu!

  • 8 miesięcy temu | ocena +3 / -7

    motto pis?

    zbliża sie wirusa 3cia fala, kto juz nakradł ten spie...

  • 8 miesięcy temu | ocena +16 / -10

    Mr. Chinasky

    Rzeczywiście żaden ze scenariuszy nie był optymalnym, ale ten z linią wzdłuż obwodnicy zdecydowanie najmniej koliduje z zabudową miejską. Wystarczy prześledzić pozostałe proponowane przebiegi linii. Jak zwykle nasz wybitny włodarz musiał wykazać się, oprotestowując coś, co z punktu widzenia transportu ma ogromne znaczenie i jednocześnie opiera się na najmniej "kolizyjnym" z opracowanych wariantów. Ciekawe dlaczego milczał i nie wychodził z alternatywnymi koncepcjami, kiedy w ubiegłym roku wszystkie propozycje były poddawane pod konsultacje społeczne, zawiązywały się komitety, mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi i obiekcje, zadawali pytania. To oczywiście było pytanie retoryczne :)

    • 7 miesięcy temu | ocena +0 / -0

      Podolszanin

      To się tu przeprowadź, będzie Ci się cudownie, bo w ogromnym hałasie i smrodzie mieszkało!

    • 8 miesięcy temu | ocena +10 / -10

      Hmm

      Ty, ale ta linia przebiega dokładnie 180m od mojego bloku, a niecałe 100 od dużych firm (Decathlon, PKO), trochę kijowe wyprowadzenie towarowych z miasta w takim razie, chyba ciut mija się z celem, co nie?

      • 8 miesięcy temu | ocena +10 / -8

        Ello

        Ziomek A na Międzytorzu tory są 20 metrów od domków. Będziesz miał 9 razy dalej. A po drugie do tej pory nie miałeś torów po oknem. Doceń to. Spójrz pozytywnie i pomyśl że teraz inni będą mieli lżej żebyś Ty miał gorzej. To jest uczciwe: )

  • 8 miesięcy temu | ocena +17 / -10

    typowe

    dla pissowców, za co się nie wezmą to spitolą

  • 8 miesięcy temu | ocena +9 / -4

    Fakty

    Przy projektowaniu mostu i drogi tzw obwodnicy tam miały być też tory kolejowe, ale Pkp się wypięło ze względu na brak kasy. Przeprojektowano trasę, zrezygnowano z wiaduktów.

  • 8 miesięcy temu | ocena +7 / -13

    [email protected]#

    Niestety alternatywna trasa po stronie zachodniej była jeszcze bardziej niebezpieczna. naruszyłaby osady denne w zbiorniku wloclawski i moglaby skutkowac katastrofą ekologiczną.

  • 8 miesięcy temu | ocena +14 / -18

    Hi kwadrat

    W innych dużych miastach kolej prowadzi przez ich centra, zabudowę i tam nie stanowi zagrożenia? Kolej w mieście to okazja do rozwoju transportu kolejowego. Z wykorzystaniem obwodnicy i trasy istniejącej można by wprowadzić kolejkę miejska jeżdżąca dookoła. Z podolszych na Radziwie czy dworcowa możnaby się dostać w parę minut.

    • 8 miesięcy temu | ocena +1 / -2

      myśl

      Transport chemikaliów

    • 8 miesięcy temu | ocena +8 / -8

      .mieszkaniec_

      Tobie się chyba tramwaj marzy, co? Przecież to nigdy nie miała być linia dla pociągów osobowych - widać, że kompletnie nie znasz tematu. Kolej wchodzi do dużych miast, piszesz - zawierająca pociągi towarowe z setkami tysięcy ton substancji niebezpiecznych??? Gdzie tak jest??? Proszę o konkrety!

    • 8 miesięcy temu | ocena +14 / -1

      zorro

      projekt nie przewiduje żadnych przystanków. poza tym inne miasta nie sa zbudowane przy tak wielkim zakładzie chemicznym, gdzie codziennie przejeżdża kilkadziesiąt składów ze skrajnie toksycznymi i wybuchowymi materiałami. taki przebieg nie będzie żadną korzyścią dla Płocka, a tylko kolejnym problemem. jednany nadzieja jest taka, że budowa tej linii kolejowej biedzie kosztować tyle, że nigdy nie powstanie.

    • 8 miesięcy temu | ocena +8 / -9

      Z okolicy

      Tobie pod samymi oknami cały dzień i noc nie będą jeździły pociągi, a dwa na ustalonej trasie już się budują domy i wątpię żeby je mieli zburzyć, bądź przynajmniej część domów musieli by zburzyć a reszta by miała 3 metry od torów swoje budynki. Niech się ciągną z tą trasą.