Reklama

Reklama

Płock jest komunikacyjną dziurą. Czytelniczka: "Co wy zrobiliście z moim miastem? Czy mają tu rosnąć same bęcwały?"

Opublikowano: 13 maja 2021 06:13
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Miecznik

Płock jest komunikacyjną dziurą. Czytelniczka: "Co wy zrobiliście z moim miastem? Czy mają tu rosnąć same bęcwały?" - Zdjęcie główne

foto Tomasz Miecznik

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Kilka dni temu na naszą skrzynkę mailową wpłynął list od pani Marty, która ubolewa nad wykluczeniem komunikacyjnym Płocka.

Reklama

Płock jest komunikacyjną dziurą i z tym faktem trudno dyskutować. Teoretycznie samochodów osobowych jest w mieście niemal tyle, co dorosłych mieszkańców, ale w praktyce wielu mieszkańców jest zdanych na transport publiczny. Jest jednak poważny problem z połączaniemi - bez problemu i w normalnych godzinach można dojechać w zasadzie tylko do Warszawy, ewentualnie do innych dużych miast z przesiadką w Kutnie (tak np. można dostać się do Poznania). 

Czytaj więcej: Pojazdów w Płocku jest już prawie tyle, ilu mieszkańców

Od początku roku "Chemik" jeździ na południe - kto rano wstanie, ten może pojechać pociągiem do Łodzi, Częstochowy czy Katowic. Problem jest jednak z dojazdem do innych miejscowości.

Czytaj więcej: Pociągi dalekobieżne wracają do Płocka? 

- Ogromnie proszę zająć się tematem odcięcia komunikacyjnego w Płocku. Problem narasta. Problem się odsuwa w kąt. Buduje się kolejny zbędny basen, który będzie pusty... mamy dworzec PKP/autobusowy a z miasta nie można się wydostać do innego miasta - pisze pani Marta. 

Przedstawia przy tym 4 sytuacje, w których brak transportu jest problemem. Chodzi nawet o połączenie do takiego miasta jak Włocławek. 

Sytuacja 1: zatrzymuje mnie na mieście pan z Włocławka około godzin południowych, który sprzedał tu samochód. Prosi o pomoc w informacji, jak ma wrócić do Włocławka. Jestem niedaleko dworca. Pomagam w informacji. Nie ma w ogóle żadnego połączenia w tamtym kierunku. Jedyne wyjście: autobus do Warszawy i tam do Włocławka...

Sytuacja 2: sąsiedzi emeryci, około 80 lat, dostali skierowanie na turnus rehabilitacyjny do Olsztyna. Szukamy połączeń... brak. Oczywiście wiemy, że tacy ludzie nie znajdą sobie połączenia w Internecie typu Bla Bla Car, bo i tam ciężko jest.

Sytuacja 3: sąsiadce zmarła daleka ciotka w Żurominie... Pani jest starsza, około 70 lat, samotna, nie ma samochodu bo przecież z najniższej emerytury nie utrzyma siebie, mieszkania i samochodu. Połączenia żadnego. Można jechać ewentualnie 3 środkami transportu, ale to prywatne linie i pani w tym wieku nie da sobie rady między miasteczkami, w których nigdy nie była - trzeba tam znaleźć słabo oznakowane prywatne przystanki - o ile w ogóle są.

Sytuacja 4: mama wracała z pogrzebu z Iławy - nie było danego dnia żadnego połączenia z Płockiem. Musiała jechać do Warszawy i potem dopiero do Płocka. 

Sama jestem matką samotnie wychowującą 2 dzieci, które teraz chcą iść na studia. Jedno do Olsztyna, drugie studia podyplomowe w Ostródzie. Niestety my również nie mamy samochodu - ze względów ekonomicznych.

Do Ostródy nie da się dojechać bez minimum 2-3 przesiadek. Problem jest nawet z dojechaniem chociażby do Mławy, która przecież leży w tym samym województwie - to minimum 1 przesiadka, a jakże - w Warszawie. 

Płock jest wykluczony komunikacyjnie!  Ogranicza nam się rozwój, edukację, kontakty międzyludzkie, nawet takie, jak wyjazd na pogrzeb itp. Ale i dużo ludzi z chęcią wsiądzie w bus w daleką trasę, nawet jak ma samochód, chociażby ze względu na problemy zdrowotne, kręgosłupowe, ciśnieniowe...Mając 23 lata temu, kiedy ja studiowałam, mogłam wydostać się z Płocka w każdym kierunku w Polskę. Co wy zrobiliście z moim miastem? Czy mają tu rosnąć same bęcwały? - kończy smutno pani Marta.  

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (50)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 4 miesiące temu | ocena +1 / -0

    Plocensis

    Przykro to pisać. Ale to nie od dzisiaj się dzieje. Zaczęło się od upadku Milewskiego, który również nie miał koncepcji dla tego miasta. Co najwyżej jego zasługą jest to że drugi most jest w takiej postaci. Przypomnę tamte czasy, gdy Pan Hetkowski radny rady miasta wyszedł z koncepcją i zaproponował jednopasmowy most w niższej cenie. Oj to by było teraz. Taki minimalizm nie jest wskazany. Płock stać na wiele korzystnych dla mieszkańców rozwiązań. Należy ten czas funkcjonowania Orlenu efektywnie spożytkować. W przeciwnym razie doznamy kolejnego upadku jak to było w XVIII w. po wojnie północnej. Miasto stało po właściwej stronie, tylko nikt nie dbał o interes miasta. Przez długi okres czasu wstrzymywałem się z opinią krytyczną wobec prezydenta. Ale teraz wyleje swoje żale. Nasz obecny, był i jest tak zaślepiony w PO, że nawet miasto którym rządził poświęcił na rzecz interesów partii. W latach 2012 i dalej przypominam, że rządziła platforma. Nie wykorzystał sprzyjającego wiatru. Nie powiało nadzieją dla mieszkańców. Nie powołano uniwersytetu choć o tym mowa już od roku 2006 i 2008. Gdy powstawała UKSW nikt nic nie reagował. A ta uczelnia powinna powstać w Płocku. Nie ważne jakie interesy by to były. Ważne, że strumień pieniędzy z UE popłynąłby do naszego miasta. A tak siedlce 50 tys. mieszkańców mają uniwersytet i ściagają obcokrajowców, niepełnosprawnych na studia. W parze idą olbrzymie pieniądze z usług, nieruchomośći i transportu. Tak silne współczynniki ekonomiczne nie mogłyby pozostać nie zauważone przez rząd. Z pewnością doczekalibysmy się ekspreswóki. Bo co to by było gdyby syn któregoś dyrektora GDDKiA nie mógł bezpiecznie i szybko dojechać na studia. Przykro przyznać ale miasto nie jest nawet w stagnacji ale w recesji i to od wielu lat. Pieniądze z inwestycji zgarniają zewnętrzni wykonawcy. Są to duże pieniądze. Pan prezydent nie spełnił oczekiwań mieszkańców. Jako człowiek piastujący tak ważne dla Nas stanowisko powinien wykazywać się inwencją, kreatywnością, pomysłowością. Niestety w mieście brak inwestycji przyciągających inwestowrów. A w dużych miastach Polski od kilku dobrych lat widać eksansje zachodnich koncernów na lokowanie swoich baz logistycznych i inncyh zakładów pracy. Czym może się pochwalić nasz prezydent?! Raczej tym, że płaci regularnie alimenty co w Płocku jest to problemem. Panie Prezydencie wstydu oszczędź, odejdź ze stanowiska. Ps. Byłoby nie mądre, gdyby Pan przed zakończeniem swojej misji prezydent miasta Płocka wstrzymał którąś z inwestycji nawet tą z miejscem nie trafionym. Niech Pan coś robi do jasnej................ To Pana ostatnia kadencja mam nadzieję!

    • 4 miesiące temu | ocena +2 / -1

      Karol

      Trafne spostrzeżenia.Dodałbym jeszcze,że most podporowy jest o połowę tańszy od wiszącego a cechy użytkowe ma zbliżone..Trudno mi zrozumieć tą skłonność do megalomanii,która wypiera racjonalną analizę i rozsądne działanie.Brak pomysłu na Płock cechował i prezydenturę Milewskiego i pozostaje cechą charakterystyczną prezydentury obecnej .Zakład petrochemiczny ( dzisiaj pod nazwą Orlen) , który utrzymuje Płock ,również wieczny nie będzie ,choćby ze względu na odchodzenie od paliw kopalnych .Też zgadzam się ,że strategiczny potencjał związany z jego istnieniem został stracony ,chyba bezpowrotnie (ciekawa sytuacja powstanie już po połączeniu z Lotosem). Pytanie co dalej ? Czy przesycone znowu megalomanią pomysły w stylu budowy filharmonii,rozbudowy niebezpiecznie i uciążliwie zlokalizowanego sportowego lotniska,które zawsze takim pozostanie lub toru wyścigowego o podobnej charakterystyce będą w stanie rekompensować powiększające się problemy miasta ? Ciągłe zadłużanie Płocka , przy jednoczesnym podnoszeniu opłat i podatków tez ma swój kres i oczywiście potencjalnych inwestorów odstraszy a mieszkańców zachęci do wyprowadzki poza miasto.Potrzebna jest świeże spojrzenie,długofalowa wizja miasta,oparta o zdrowy rozsądek i profesjonalne, możliwie apartyjne zarządzanie (typu Wrocław). Co do kompleksu basenów,bo chyba o to chodzi w ps. jestem raczej za, ponieważ w polskich warunkach klimatycznych jest to jedna z lepszych form rekreacji.Lokalizacja jest co prawda dramatyczna i nieperespektywiczna ,tak zresztą jak lokalizacja filharmonii lub lotniska ( to chyba typowe już dla Płocka) ale rzeczywiście lepiej żeby powstała ,bo będzie realnie służyć wszystkim, a nie jednostkom.

  • 4 miesiące temu | ocena +4 / -0

    Jacek

    Już jakiś czas temu pisapisałem o braku możliwości bezpośredniego dostania się do i z Krakowa. Wasz piękny Płock zwłaszcza w niedzielę wygląda jak wymarłe miasto. Zróbcie coś z tym!

  • 4 miesiące temu | ocena +7 / -0

    maturzystka k.

    Brak infrastruktury komunikacyjnej sprawia, że do Płockich Uczelni nie będą przychodzili studenci z innych miejscowości.

  • 4 miesiące temu | ocena +7 / -2

    andżeja

    Jeszcze nie jedną kodencje może bęcwaly co go wybierali się obudzą

  • 4 miesiące temu | ocena +5 / -4

    Obserwator

    Tu już wyrosły bęcwały a społeczność ich wybrała aby zajmowały się sprawami miasta!

  • 4 miesiące temu | ocena +8 / -2

    Zofia

    Charakterystyczne jest opóźnienie rozwojowe Płocka... Przykład: gdy w innych miastach ( Włocławek,Ciechanów, Kutno, itd.) ścieżki rowerowe funkcjonują od ponad 20 lat - to w Płocku, o dziwo, od niecałych 5 lat

    • 4 miesiące temu | ocena +6 / -1

      Porównaj

      Gabin i Gostynin mają obwodnicę nie mówiąc o Kutnie i Włocławku.

  • 4 miesiące temu | ocena +8 / -2

    Barbara

    Popieram panią Martę. Nawet do Bielska nie ma jak dojechać w sobotę czy niedzielę, bo autobusy mpk chodzą od poniedziałku do piątku tylko. Nie ma np. jak dojechać na 1 listopada na groby, makabra, i nikogo to nie obchodzi, ani prezydenta miasta ani wójta gminy. Nie każdy przecież ma samochód.. Cudów nikt nie żąda, ale jeden czy dwa autobusy powinny w weekend być do takich lokalnych i bardzo bliskich miejscowości. Jesteśmy pustynią komunikacyjną, nie mamy połączenia, oprócz Warszawy, prawie nigdzie a jak jeszcze pisowcy nam Warszawę wygumkują z województwa, to będziemy wtedy zapewne mieć tylko jedno połączenie : do Pcimia..

  • 4 miesiące temu | ocena +5 / -2

    Dexter.

    "Niestety my również nie mamy samochodu - ze względów ekonomicznych". Tu jest ukryta odpowiedź ;)

  • 4 miesiące temu | ocena +7 / -6

    Bęcwaly

    W Płocku piszą smutne dyrdymały na portalu. Wina wszystkich,że pierdola nie ogarnia życia

  • 4 miesiące temu | ocena +7 / -7

    TO PRZYKRE

    TAKIEGO MAMY DENTA, NOWAKOWSKI TO GRABAŻ PŁOCKA, ZA NIEGO I JEGO PARTII NAWET WISŁA ZAMIENIA SIĘ W HÓWNO

  • 4 miesiące temu | ocena +12 / -3

    to tylko 40 km

    Skutki wykluczenia komunikacyjnego są wieloaspektowe.W Płońsku ceny mieszkań są już wyższe niż w Płocku.My mamy jednopasmową drogę przez środek miasta ,nie wiem dlaczego nazywaną obowodnicą , w przyszłości będziemy mieli ,,obwodnicę " kolejową,też przez środek miasta , nie mówiąc o kuriozalnie i niebezpiecznie zlokalizowanym tzw. lotnisku ,które jeszcze dodatkowo jest dotowane, w różnej formie, przez płockiego podatnika.Może chociaż należałoby lobbować za jakąś dwupasmówka do Płońska ? W końcu tam będzie zaczynał się niedługo ,,wielki świat''.

    • 4 miesiące temu | ocena +0 / -8

      jurii

      No tak to wina lotniska, że miasto się rozbudowało wokoło? XD Żałosne komentarze pseudointeligentów z Płocka. Trzeba było kupić sobie mieszkanie na Maszewie to by ci lotnisko nie przeszkadzało. Płońsk jest 40 km bliżej Warszawy więc i okolica dużo bardziej atrakcyjna na dojazd do Warszawy niż z Płocka.

      • 4 miesiące temu | ocena +1 / -0

        ???

        Proponuję przenieść miasto Płock w inne miejsce. Lotnisko pozostawić.

  • 4 miesiące temu | ocena +12 / -3

    I do smrodu można się przyzwyczaić

    Płock to już nie jest miasto - obecnie to MIASTECZKO. Natomiast ja to miejsce bardzo lubię i już nie zauważam tej wszechobecnej na ulicach stęchlizny, braku świeżej energii. Do wszystkiego się człowiek przyzwyczai, ale żal jest że moje miasto zamiast się rozwijać - cofa się w rozwoju. Kolejne powstające budynki - nic w tej sprawie nie zmienią, za 20-30 lat to będzie mega wjocha :(

    • 4 miesiące temu | ocena +3 / -4

      jurii

      Każde miasto aktualnie boryka się z niżem demograficznym i nic tu nie pomoże twoje stękanie. Po 2 Orlen tak śmierdzi, że głowa boli i nikt o zdrowych zmysłach tutaj się nie sprowadza i nie szuka swojej szansy poza pracownikami tej firmy.

      • 4 miesiące temu | ocena +4 / -0

        smród

        Jakbyś koleżko nie zauważył - Orlen (wtedy Petrochemia) też była w latach 90/20 i jakoś Płock szedł wtedy ostro do przodu ;)

        • 4 miesiące temu | ocena +0 / -1

          jurii

          Płock szedł do przodu, bo na rynek pracy wychodziło pokolenie wyżu demograficznego z początku lat 80. Teraz już tylko niż przed nami i wyludnienie. Dobra infrastruktura tylko przyspieszy wysysanie Płocka przez Warszawę. Czym szybszy dojazd do Warszawy, tym więcej osób na zakupach i w restauracjach stolicy zamiast u nas. Jakoś Włocławek połączony autostradą z Toruniem wiele nie zyskał, ma te same problemy co Płock, młodzież wyjeżdżająca do Torunia na studia nie wraca.

          • 4 miesiące temu | ocena +0 / -0

            @jurii

            Wydaje mi się,że autostrada nie jest przyczyną wyjazdu młodzieży z Włocławka a to ,że Toruń jest dla niej bardziej atrakcyjny ,podobnie jak Warszawa dla młodzieży płockiej.Migracje ludności są zjawiskiem naturalnym.Można im zapobiec budując sztuczne zapory w postaci przysłowiowego ,,muru berlińskiego" lub francuskich nakazów pracy.Trochę przypomina to myślenie XiX w. robotników rolnych,którzy niszczyli maszyny bo te odbierały im pracę. Masz rację,depopulacja polskich miast wg,prognoz będzie postępować (poza Rzeszowem-gdzieś czytałem) i to jest zapewne nieuniknione.Pytanie,jak ma wyglądać przyszły Płock ,żeby ten proces zminimalizować ? W Niemczech normą jest stukilometrowy dojazd autostradą do pracy(być może dlatego są bezpłatne). Francuzi bardziej wykorzystują dobrze rozwiniętą sieć szybkich kolei (autostrady dla odmiany są bardzo drogie). Rewolucja informatyczna będzie postępować,robotyzacja pracy również.Możliwości pracy zdalnej będą zapewne się rozszerzać,infrastruktura komunikacyjna ,mimo wszystko, polepszać. Jaką rolę pełnić ma miasto (Płock), żeby ludzie chcieli w nim mieszkać bo pracować tutaj wcale nie muszą i prawdopodobnie,w znacznym procencie, pracy tej nie znajdą.

            • 4 miesiące temu | ocena +0 / -0

              jurii

              Czy w Polsce jak w Niemczech opłaca się dojeżdżać 100 km samochodem do miejsca pracy? Aktualnie nie. Czy Warszawa jest wstanie zapewnić na tyle duże pensje żeby opłaciło się poświęcać czas na dojazd i zużycie paliwa i pojazdu?

              • 4 miesiące temu | ocena +0 / -0

                Inny świat

                Uważam,że tak.

                • 4 miesiące temu | ocena +0 / -0

                  jurii

                  Ja uważam, że nie. Koszt 6 tys. zł na utrzymanie auta wraz z paliwem to stanowczo za dużo żeby dojeżdżać do Warszawy. Do tego jeszcze 3-4 godzinny dojazd... Taniej i korzystniej czasowo będzie się wyprowadzić.

        • 4 miesiące temu | ocena +2 / -2

          nie tylko smród

          Co zrobiono,żeby zachęcić ludzi do pozostania w mieście ?Żeby stało się ono mniej zanieczyszczoną smrodem i hałasem , bardziej zieloną, bezpieczniejszą i wygodniejszą przestrzenią do życia ? Pracownicy Petrochemii ,z racji możliwości finansowych , jako pierwsi przeprowadzili się do pod płockich gmin,odrzucając to co im oferowało i oferuje miasto.Szanse młodych ludzi w Płocku? Aparatowym w Orlenie są ludzie z wyższym wykształceniem,podczas gdy do kręcenia zaworami wystarczy w zupełności zawodowe,ale oni nie maja wyboru a Orlen w płockich realiach może sobie na to pozwolić.Rozwiązaniem byłaby możliwość zwiększenia konkurencyjności na rynku pracy,poprzez możliwość szybkiego dojazdu do aglomeracji warszawskiej ,jako najbardziej naturalnej dla Płocka.Jeśli tak się stanie to jaki powinien być Płock,żeby chcieli tu mieszkać a tam pracować?Megalomania w postaci filharmonii,niebezpiecznego i uciążliwego lotniska,toru do palenia opon,który w płockich warunkach ,w proponowanej lokalizacji ,będzie słyszalny w 75% obszaru miasta ich do tego zapewne nie zachęci.Wydaje mi się,że nadszedł czas i potrzeba ,,wymyślenia Płocka na nowo".

  • 4 miesiące temu | ocena +3 / -19

    Halina

    Aha czyli z Płocka wg autorki ma jeździć codziennie kilka razy autobus do Żuromina czy Ostródy hahahaha, nawet dalej nie komentuje tych bzdur

    • 4 miesiące temu | ocena +16 / -4

      Sipdop

      Nie, ma jeździć kilkanaście autobusów do Olsztyna, Poznania, Gdańska, Krakowa czy Wrocławia PRZEZ mniejsze miejscowości. Tak trudno to pojąć?

      • 4 miesiące temu | ocena +5 / -7

        Lalaala

        Tak mijając mlawe ilawe Bieżuń itd, to na pewno byłyby bardzo dochodowe kursy, a najlepiej to do Gdańska przez ostrode i Olsztyn brawo

        • 4 miesiące temu | ocena +6 / -0

          Cizes

          Aleś ty tępy jesteś. Przecież przez lata całe jeździł autobus do Olsztyna przez Mławę

  • 4 miesiące temu | ocena +14 / -3

    nieznana

    Wywalili dworzec żeby było ładnie a polikwidowali autobusy, chore, nawet z bliższych miejscowości chcąc jechać się przejechać do Płocka to nie ma jak, porażka. Bez auta ani rusz

  • 4 miesiące temu | ocena +6 / -12

    Podłączyć

    Gminę Slupno do Plocka każda ze stron zyska podatki i linie tramwajowe można zrobić od Słupna do Plocka.

    • 4 miesiące temu | ocena +4 / -6

      Cekanowo

      Chyba tylko po to,żeby utrzymywać głupoty typu fiharmonia albo lotnisko.Podatki ze Słupna nich zostaną w Słupnie.

      • 4 miesiące temu | ocena +2 / -0

        Podłączą

        Całą gminę Slupno do Plocka najmniejsza gmina w powiecie liczy najmniej mieszkańców w powiecie płockim.

  • 4 miesiące temu | ocena +5 / -6

    endriu

    Pragnie zrobić przez Slupno autostradę najtańszym kosztem i mieszkańcy się zgadzają Najgorszy pomysł w Słupnie powinna być obwodnica

  • 4 miesiące temu | ocena +15 / -2

    Marszałek

    Buduje nowe drogi w Gąbinie mają już obwodnicę a w Płocku nic się nie dzieje. Wloclawe i Kutno połączenie z autostradą sklepy aquapark

    • 4 miesiące temu | ocena +0 / -1

      jurii

      Obwodnica w Gąbinie to akurat gwóźdź do trumny dla tego miasteczka. Za 10 lat będzie to miasteczko widmo z zabitymi deskami witrynami sklepowymi.

  • 4 miesiące temu | ocena +6 / -8

    Jaki

    prezydent takie miasto komunistyczne wyludniajace się. Jadyna szansa dla Płocka to stolica Mazowsza. Nie przyłącza sąsiednich gmin aby pozyskać tereny pod budownictwo mieszkaniowe i przemysłowe budowa nowy dróg. Plock rządzi się swoimi prawami i stoi w miejscu.

  • 4 miesiące temu | ocena +33 / -5

    Toja

    A ja poruszę kolejny problem, którego nikt nie zauważa (albo widzi, ale nie chce się narazić władzom). Przyjrzyjcie się płockiej Starówce !!! Jest to najbardziej zaniedbane miejsce w Płocku. We wszystkich miastach Starówki są perełeczką, oczkiem w głowie władz miasta, bo przecież tam jest najwięcej zabytków i tam prowadza się wycieczki. W Płocku odwrotnie: najważniejsze ścieżki rowerowe, bulwar nad Wisłą, pasaże miedzy blokami itp, a Stary Rynek - tragedia, skandal i dno wołające o pomstę do nieba. Kilka budynków do sprzedaży i ściana -od kilkudziesięciu lat- widmo podparta rusztowaniem. Czy miasta nie stać, by wykupić i wyremontować budynki? Chociażby co roku jeden. Gdzie jest tzw. promocja miasta, ARS i inne przybudówki bezczynnie przyglądające się Rynkowi. Jak się nie wstydzicie pokazywać zwiedzającym rudery Starówki? Za co bierzecie kasę? Przecież niemal wszystkie wycieczki najczęściej przechodzą od katedry przez Sanktuarium, Stary Rynek do Mariawitów. I co widzą? Jedno dziadostwo. Czy w Ratuszu nikt tego nie widzi? A wystarczy wyjrzeć z okna. To jest oburzające. Wkrótce przyjdzie władzom miasta oprowadzać wycieczki między blokami i pokazywać im ścieżki rowerowe, lub bulwary nad Wisłą, bo na Starówkę wstyd je wprowadzać. Ratusz piękny, a naokoło syf!

    • 4 miesiące temu | ocena +0 / -0

      Alicja

      Słuszna uwaga.

    • 4 miesiące temu | ocena +4 / -0

      Love and Rockets

      Rynek Starego Miasta to jakiś żart. Wygląda jak po bombardowaniu. Wstyd na całą Polskę.

    • 4 miesiące temu | ocena +0 / -7

      juri

      A to możesz sam wykupić jakąś kamienice na starówce i ją wyremontować, kto Ci broni? Wybij sobie komunizm z głowy. Żeby w Płocku zająć się całą starówką to trzeba by brać podatki nawet za oddychanie.

    • 4 miesiące temu | ocena +13 / -4

      Sipdop

      Pisałem już o tym wielokrotnie. Bez odzewu. Nawet zostałem zbesztany, że śmiałem kwestionować budowę stadionu kosztem Starówki. Jak przyjadą znajomi to gdzie ich zaprowadzę? - zapytałem. Na stadion czy do centrum? Odpowiedź - niech nie przyjeżdżają. Dziękuję, nie mam więcej pytań.

  • 4 miesiące temu | ocena +19 / -6

    Zawiedziona

    Syn mieszka w Gdańsku to jak chce przyjechać do domu w miarę najtaniej to przyjeżdża pociągiem do Ciechanowa na studencki bilet i my po niego jedziemy samochodem.

    • 4 miesiące temu | ocena +12 / -1

      maszynista Kazik

      do Włocławka lub do Kutna macie bliżej -

  • 4 miesiące temu | ocena +25 / -3

    ktos

    Pani Marta ma 100 % rację dobrze, że w końcu ktoś zaczął tą dyskusje może mieszkańcy książęcego grodu w końcu się obudzą z letargu i zaczną śmiało zgłaszać swoje potrzeby nie tylko komunikacyjne. Już Płońsk, Kutno, Gostynin, Włocławek nas prześcignęli.

    • 4 miesiące temu | ocena +5 / -11

      Pol

      Będziesz dopłacać do pustych przejazdów autobusów lub pociągów ? opodatkujesz się ?

      • 4 miesiące temu | ocena +9 / -1

        nieznana

        to niech dadza duże autobusy rano a w poludnie mniejsze a nie na odwrót ze w polowie drogi nikt nie moze wsiasc bo brak miejsc a w poludnie jedna osoba jedzie duzym autobusem, wszystko kur... na odwrot niech sami sie poruszaja bez aut to moze skumaja gdzie jest problem. ZERO LOGIKI

      • 4 miesiące temu | ocena +12 / -1

        Toja

        Tu wcale nie potrzeba wielkich autobusów. Dziwię się, że na trasach mniej uczęszczanych nie są wykorzystywane eksploatacyjnie tańsze mikrobusy. Nieraz widać, jak np. do Sierpca jedzie autokar z dwiema osobami - a można by było w to miejsce mikrobusik. Straty mniejsze.

  • 4 miesiące temu | ocena +10 / -17

    Podatnik

    Nie kłam że nie ma połączeń z innymi miejscowościami. Wasz niewielki wuc przecież szumnie reaktywował komunikację pks. A jak nie masz na bilet to kup sobie jeden z miliona samochodów elektrycznych marki morawiec.

  • 4 miesiące temu | ocena +21 / -9

    Pl

    Ale filharmonię chcą budować, śmiechu warte.

    • 4 miesiące temu | ocena +23 / -3

      Mic

      To akurat logiczne. Bo skoro nie można z miasta wyjechać to chociaż niech wybudują coś żeby się w nim nie nudzić. [sarkazm]