Ratusz poszukuje firmy, która przeprowadzi badania wśród płocczan. Pytania mają dotyczyć wizerunku miasta, jakości życia, opinii na temat działania Urzędu Miasta Płocka i prezydenta.
Badanie metodą CATI (wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo), zgodnie z opisem zamówienia publicznego ogłoszonego 5 października przez płocki Ratusz, ma polegać na przepytaniu 1000 płocczan w wieku powyżej 18 lat. Wszyscy mieliby odpowiedzieć na 20 pytań, w tym na 10 zamkniętych, 10 otwartych lub półotwartych, podając także wiek, płeć, poziom wykształcenia, nazwę osiedla będącego miejscem zamieszkania, a także udzielając informacji w zakresie aktywności zawodowej.
Wybranej firmie na przygotowanie kwestionariusza przysługiwałyby trzy dni, na przeprowadzenie wywiadów 22 dni robocze. Średni czas wywiadu, jak życzy sobie Ratusz, to około 10 minut.
Z badania miałby powstać raport opisowy także z wynikami w formie wykresów. Oferty od firm, które podejmą się zadania, mogą wpływać do Ratusza do 13 października.
- Badanie społeczne zamierzamy przeprowadzić na przełomie października i listopada – informuje Konrad Kozłowski z zespołu współpracy z mediami w płockim Ratuszu.
Pozostaje pytanie o cel badania, skoro niedawno proszono płocczan o wypełnienie dość rozbudowanej ankiety na temat różnych aspektów życia w Płocku. - Jako Urząd Miasta Płocka, w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania odpowiadającemu wymogom norm: PN-EN ISO 9001:2015-10, PN-EN ISO 14001:2015-09, PN-N-18001:2004 oraz PN-ISO/IEC 27001:2014-12, jesteśmy zobligowani minimum raz w roku przeprowadzić takie badania społeczne – tłumaczy Konrad Kozłowski.