Proces inwestycyjny, dotyczący budowy obwodnicy Łącka w powiecie płockim w ciągu DK 60, "przeskoczył" kolejny etap.
Wójt Gminy Łąck Iwona Sierocka wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy. To kolejny krok przybliżający do realizacji 3 km nowej drogi, która wyprowadzi ruch tranzytowy z tej miejscowości.
To projekt Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA. Obwodnica Łącka
W październiku 2021 r. podpisano umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łącka w ciągu DK 60. Po konsultacjach wybrano jeden z pięciu wariantów przebiegu trasy.
Trzy lata temu Generalna Dyrekcja planowała, że w 2024 r. nastąpi ogłoszenie przetargu w systemie "projektuj i buduj" oraz podpisanie umowy z wykonawcą, a realizacja robót budowlanych zakończy się w 2028 r. Jak widać, jest pewne opóźnienie.
- W wydanej decyzji środowiskowej zapisano szereg warunków, które GDDKiA musi spełnić w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia. Obejmują one m.in. objęcie całego przedsięwzięcia stałym nadzorem przyrodniczym, wykonanie urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt - wyliczają w GDDKiA.
Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu wzdłuż drogi krajowej nr 60 po obu jej stronach zostanie zaprojektowane ciągłe ogrodzenie o wysokości 2,40 m.
Obwodnica Łącka. Przebieg trasy
Nowa trasa o długości ok. 3 km przebiegać będzie przez obszar gminy Łąck. Obwodnica zlokalizowana będzie po północnej stronie miejscowości. Rozpocznie bieg od południowo-zachodniej stronie Łącka, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa), a zakończy po północno-wschodniej stronie Łącka,
Powstanie jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Prędkość projektowa to 100 km/h, szerokość pasa ruchu - 3,5 m.
- Po zaprojektowaniu i wybudowaniu obwodnicy Łącka wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku - dodają w GDDKiA.
Poprawią się również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostradą A1. Nowa trasa będzie również uzupełnieniem zbudowanej już obwodnicy Gostynina.
Dodajmy, że dzięki Programowi budowy nowych obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy. Dwie obwodnice, Lipska (DK79) i Pułtuska (DK61/57), są już w realizacji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.