Po raz ostatni kwoty przekazane mediom przez ratusz i jednostki mu podległe zostały upublicznione w 2017, kiedy to interpelację w tej sprawie składał Michał Sosnowski (PSL). Sosnowskiego w radzie już nie ma, ale podobną interpelację pod koniec 2020 roku złożyła Wioletta Kulpa, przewodnicząca klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości.
- Obecnie nie funkcjonują w Urzędzie Miasta Płocka jasne zasady, na podstawie których zlecana jest reklama w poszczególnych mediach i firmach reklamowych. Docierają do mnie informacje, że dzieje się to na zasadzie dowolności i uznaniowości, co w działalności samorządu nie powinno mieć miejsca. W związku z powyższym, jako radna i członek Komisji Skarbu, Budżetu i Gospodarki Finansowej oraz Komisji Rewizyjnej, zajmując się m.in. wydatkami z Budżetu Płocka związanymi z szeroko rozumianą promocją miasta, proszę o przekazanie ww. informacji, co jest mi niezbędne, w ramach wykonywanych obowiązków, do analizy przedmiotowego problemu - napisała Kulpa.
Roman Siemiątkowski, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej, wskazał że zapytanie nie nosi znamion interpelacji, ale zestawienie zostało udostępnione.
- Jednocześnie informuję, że załączony materiał nie uwzględnia spółek miejskich, które jako spółki prawa handlowego są podmiotami odrębnymi i w celu pozyskania jakiejkolwiek informacji publicznej należy się bezpośrednio do nich zwracać - odpisał Roman Siemiątkowski.
Spółki miejskie to m.in. Komunikacja Miejska, Wodociągi, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Agencja Rewitalizacji Starówki, Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny, Wisła Płock czy SPR Wisła Płock.
Najwięcej z budżetu miasta i jednostek budżetowych w latach 2019-2020 otrzymała "Gazeta Wyborcza" - przez dwa lata to przynajmniej 102 847,81 zł brutto. Dodatkowo "Gazecie Wyborczej" przydają udziały w zleceniu promocji miasta w ogólnopolskiej kampanii "Pomysł na weekend" - reklamy wycenione na 14760 zł ukazały się w papierowej "Wyborczej" i na portalu podrozujemy.info.
Co kosztowało najwięcej? 24 600 zł miasto zapłaciło za plebiscyt "SuperMiasta", a ogłoszenia niezwiązane z budowaniem wizerunku miasta w 2019 r. wydano 20368,80 zł (25 ogłoszeń, w tym 3 w wydaniu krajowym), a w 2020 r. 22370,75 zł (23 ogłoszenia, w tym 4 w wydaniu krajowym).
Sporo miasto wydało na promowanie akcji "Płock za pół ceny" - w 2019 spółka Eurozet wyceniła organizację i promocję eventu na 49999,5 zł, w 2020 r. miasto zapłaciło identyntyczną kwotę.
Za lokowanie miasta w prognozie pogody w programie "Dzień dobry TVN" ratusz zapłacił 39999,99 zł.
"Portal Płock" w latach 2019-2020 z urzędu miasta i jednostek budżetowych otrzymał łącznie 3382 zł.
Całe zestawenie można zobaczyć tutaj.
Komentarze (0)