reklama

Pozycjonowanie Holandia – sposób na powiększenie bazy klientów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Pozycjonowanie Holandia – sposób na powiększenie bazy klientów - Zdjęcie główne

foto pixabay.com

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościProwadzisz swoją firmę, ale czujesz, że klienci lokalni to za mało? Chcesz spróbować podbić rynek zagraniczny, a w przyszłości globalny? Na szczęście wysoko rozwinięta technologia ułatwia przedsiębiorcom promowanie swojego biznesu w innych miejscach na świecie. Jak? Za pomocą widoczności w wyszukiwarce! W czasach kiedy nie było jeszcze Internetu, firmy miały do dyspozycji telewizję, radio, prasę i banery. Wykorzystywanie takich kanałów reklamowych do promocji za granicą byłoby trudne, a do tego kosztowne. Dziś, za pomocą wyszukiwarki Internetowej możesz dotrzeć do innych krajów w Europie i na całym świecie stosunkowo niskim kosztem. Czym jest pozycjonowanie w Holandii?

Pozycjonowanie zagraniczne – co to jest?

Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w innym państwie. W wielu krajach obszarem pracy jest Google (tak jak w Polsce), ale zdarzają się sytuacje, że największą popularnością cieszy się inna wyszukiwarka. Dlatego przed planowanie strategii konieczne jest przeanalizowanie sytuacji w kraju, do którego będzie kierowany przekaz. 

Na proces pozycjonowania zagranicznego składa się podstawowa optymalizacja serwisu, tworzenie treści, a także dodatkowe czynności specyficzne dla SEO międzynarodowego. Głównym celem jest to, aby wyszukiwarka mogła rozpoznać język i kraj, na który skierowana ma być strona. 

Pozycjonowanie Holandia – tworzenie treści

W przypadku wyszukiwarki Google ogromne znaczenie mają treści – zarówno w przypadku pozycjonowania zagranicznego, jak i zwykłego. A jak powinno wyglądać tworzenie contentu dla strony kierowanej do innego kraju? Przede wszystkim treści nie mogą być napisane w języku polskim. Aby wyszukiwarka dobrze zrozumiała intencje właściciela serwisu, cały content należy napisać w języku urzędowym danego kraju. Niektórzy próbują zaoszczędzić czas i pieniądze, wykorzystując content w języku angielskim do kilku różnych  krajów. Jest to błąd. Mimo że obecnie prawie na całym świecie ludzie dobrze porozumiewają się po angielsku,  to w przypadku widoczności w wyszukiwarce takie rozwiązanie się nie sprawdzi. 

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów z Holandii, Twoja strona musi zawierać content w języku niderlandzkim. Kolejną ważną kwestią jest to, że nie wystarczy przetłumaczyć istniejącej już strony na inny język. Trzeba wziąć pod uwagę różnice w sferze kulturowej i ekonomicznej. Nie każde polskie słowo przetłumaczone na inny język będzie znaczyło to samo. Oprócz tego każdy kraj ma swoje zasady, jeśli chodzi np. o określenia branżowe. Z tego powodu różniły się będą również frazy kluczowe, których także nie należy dosłownie tłumaczyć. Holendrzy mogą zupełnie inaczej szukać produktów czy usług w sieci. Istotna jest dogłębna analiza zachowań potencjalnych, zagranicznych klientów.  

Czy można samemu pozycjonować stronę za granicą?

Pozycjonowanie strony za granicą jest trudniejsze niż zwiększenie widoczności w Polsce. To dlatego, że trzeba wykonać znacznie więcej czynności, aby serwis trafił do zagranicznej wersji wyszukiwarki. Oprócz tego trzeba liczyć się z dużą konkurencją. Im więcej firm walczy o wysokie miejsce w rankingu, tym trudniejsze jest pozycjonowanie. Holandia to mały kraj, ale z pełnym potencjału rynkiem. Szczególnie dużą popularnością cieszy się tam branża e-commerce. Z tego względu wielu przedsiębiorców próbuje podbić holenderski rynek i pozyskiwać klientów właśnie w tym kraju, co oznacza ogromną konkurencję. 

Samodzielne pozycjonowanie zagraniczne to nie najlepszy pomysł, jeśli nie masz doświadczenia w tym obszarze. Więcej korzyści przyniesie Ci współpraca z profesjonalną agencją, zwłaszcza taką, która może pochwalić się sukcesami w zwiększaniu widoczności na interesującym Cię rynku.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy