Pozycjonowanie zagraniczne – co to jest?
Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w innym państwie. W wielu krajach obszarem pracy jest Google (tak jak w Polsce), ale zdarzają się sytuacje, że największą popularnością cieszy się inna wyszukiwarka. Dlatego przed planowanie strategii konieczne jest przeanalizowanie sytuacji w kraju, do którego będzie kierowany przekaz.
Na proces pozycjonowania zagranicznego składa się podstawowa optymalizacja serwisu, tworzenie treści, a także dodatkowe czynności specyficzne dla SEO międzynarodowego. Głównym celem jest to, aby wyszukiwarka mogła rozpoznać język i kraj, na który skierowana ma być strona.
Pozycjonowanie Holandia – tworzenie treści
W przypadku wyszukiwarki Google ogromne znaczenie mają treści – zarówno w przypadku pozycjonowania zagranicznego, jak i zwykłego. A jak powinno wyglądać tworzenie contentu dla strony kierowanej do innego kraju? Przede wszystkim treści nie mogą być napisane w języku polskim. Aby wyszukiwarka dobrze zrozumiała intencje właściciela serwisu, cały content należy napisać w języku urzędowym danego kraju. Niektórzy próbują zaoszczędzić czas i pieniądze, wykorzystując content w języku angielskim do kilku różnych krajów. Jest to błąd. Mimo że obecnie prawie na całym świecie ludzie dobrze porozumiewają się po angielsku, to w przypadku widoczności w wyszukiwarce takie rozwiązanie się nie sprawdzi.
Jeśli chcesz pozyskiwać klientów z Holandii, Twoja strona musi zawierać content w języku niderlandzkim. Kolejną ważną kwestią jest to, że nie wystarczy przetłumaczyć istniejącej już strony na inny język. Trzeba wziąć pod uwagę różnice w sferze kulturowej i ekonomicznej. Nie każde polskie słowo przetłumaczone na inny język będzie znaczyło to samo. Oprócz tego każdy kraj ma swoje zasady, jeśli chodzi np. o określenia branżowe. Z tego powodu różniły się będą również frazy kluczowe, których także nie należy dosłownie tłumaczyć. Holendrzy mogą zupełnie inaczej szukać produktów czy usług w sieci. Istotna jest dogłębna analiza zachowań potencjalnych, zagranicznych klientów.
Czy można samemu pozycjonować stronę za granicą?
Pozycjonowanie strony za granicą jest trudniejsze niż zwiększenie widoczności w Polsce. To dlatego, że trzeba wykonać znacznie więcej czynności, aby serwis trafił do zagranicznej wersji wyszukiwarki. Oprócz tego trzeba liczyć się z dużą konkurencją. Im więcej firm walczy o wysokie miejsce w rankingu, tym trudniejsze jest pozycjonowanie. Holandia to mały kraj, ale z pełnym potencjału rynkiem. Szczególnie dużą popularnością cieszy się tam branża e-commerce. Z tego względu wielu przedsiębiorców próbuje podbić holenderski rynek i pozyskiwać klientów właśnie w tym kraju, co oznacza ogromną konkurencję.
Samodzielne pozycjonowanie zagraniczne to nie najlepszy pomysł, jeśli nie masz doświadczenia w tym obszarze. Więcej korzyści przyniesie Ci współpraca z profesjonalną agencją, zwłaszcza taką, która może pochwalić się sukcesami w zwiększaniu widoczności na interesującym Cię rynku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.