Drogeria internetowa – klienci przenoszą się do sieci
Drogeria to miejsce, w którym od dziesiątek lat można kupić kosmetyki, artykuły chemiczne oraz środki czystości. Pomimo tego, że wciąż sklepy stacjonarne cieszą się dużą popularnością, to jednak w obecnych czasach wielu klientów przenosi się do sieci. Zakupy w internecie zwłaszcza podczas pandemii koronawirusa pokazały, że warto wybierać formę "zakupów bez wychodzenia z domu".Ciekawostką jest to, że w 2019 roku zakupy w sieci zrobiło ponad 62% internautów w Polsce. Średni roczny koszt koszyka zakupowego wynosił 2700 zł. Najnowsze badania dotyczące branży kosmetycznej pokazują, że sektor beauty online rośnie zdecydowanie szybciej niż drogerie stacjonarne. Ranking Gemius.pl 2019 pokazuje, że branża beauty online znajduje się na 4 miejscu wśród sektorów gospodarczych, które funkcjonują w internecie.
Obecnie drogeria internetowa to miejsce, w którym zakup deklaruje co trzeci Polak. By dokładnie wytłumaczyć trend wzrostowy zakupów kosmetyków w internecie warto pokazać, że branża health&beauty korzysta z odwróconego efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline) – oznacza on, że klienci wolą zobaczyć produkt "na żywo" w sklepie stacjonarnym, a ostateczną decyzję dotyczącą zakupu podejmą w internecie. W praktyce oznacza to, że klienci wolą np. powąchać perfumy w stacjonarnej drogerii, a zakupu dokonują w sieci.
Drogeria internetowa – jak ważna jest reklama w branży e-commerce?
W sektorze beauty e-commerce bardzo ważną rolę w wyborze konkretnego sklepu odgrywa kampania reklamowa. Przykładem jest najlepsza drogeria internetowa z kosmetykami horex.pl, która prowadzi swoje kampanie na różnych polach (displayowe, w social mediach, tworzy akcje promocyjne ze znanymi markami oraz współpracuje z influencerami). Prowadzenie płynnej i skutecznej komunikacji w sieci "skraca dystans" pomiędzy sklepem a klientem i buduje zaufanie marki. To wszystkie ma przełożenie na konwersję w sklepie. Nie należy zapominać również o działaniach SEO i content marketingowych. Wartościowe treści i odpowiednie zarządzania sprawia, że marka nie tylko stawia się jako eksperta w danej dziedzinie, ale również oferuje klientom potężną dawkę wiedzy, pozytywnych skojarzeń, co ma duży wpływ na końcową wartość koszyka zakupowego.
COVID-19 a drogeria internetowa
COVID-19 w 2020 roku mocno namieszał praktycznie w każdym aspekcie naszego życia. Dotyczy to nie tylko prywatnych planów ale także zachowań na rynku. Preferowana forma zakupów bezkontaktowych sprawiła, że wiele transakcji i decyzji zakupowych przeniosło się do sieci. W sklepach internetowych pojawili się użytkownicy, którzy wcześniej preferowali raczej zakupy w stacjonarnych punktach. Branża beauty w sektorze e-commerce odnotowała wzrost zainteresowania, co przełożyło się na pozyskiwanie nowych klientów.
Która drogeria internetowa jest najtańsza?
Drogeria internetowa od tradycyjnych sklepów różni się przede wszystkim ofertą. To właśnie w e-sklepie jest bardzo szeroki wybór z różnych kategorii w bardzo korzystnych cenach. Dotyczy to nie tylko standardowych produktów, ale również marek premium. Bogatsza oferta w połączeniu z korzystnymi cenami gwarantuje zawsze udane zakupy. Przykładem jest drogeria internetowa horex.pl, która oferuje kilkadziesiąt tysięcy produktów w bardzo przystępnych cenach. Dodatkowo liczne promocje dają możliwość zakupu ulubionych kosmetyków w naprawdę niskich cenach. Drogeria dba również o dostawę i przejrzysty model płatności. Sklep oferuje często darmową dostawę do paczkomatów, a płatności za zakupy można dokonać poprzez przedpłatę na konto lub za pobraniem. Wszystko po to, by klient w jednym miejscu mógł zebrać koszyk według własnych preferencji, a paczka była dostarczona w jak najkrótszym czasie pod wskazany adres.
Na pytanie, która drogeria internetowa jest najtańsza nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Warto wybierać sklep, który oferują bogaty wybór produktów, wygodne metody płatności oraz krótki czas dostawy. Dodatkowo warto wiedzieć, że zakupy online są nie tylko wygodne, ale także bezpieczne.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.