Na czym polega franczyza?
Franczyza to model biznesowy, który opiera się na współpracy franczyzodawcy i franczyzobiorców. Decydując się na takie rozwiązanie, jako przedsiębiorca działasz pod szyldem wybranej sieci. Mówiąc najprościej, pracujesz na własny rachunek, ale w oparciu o koncepcję franczyzodawcy. Choć najwięcej tego rodzaju sieci działa w branży spożywczej i gastronomicznej, franczyza kurierska – dzięki rozwojowi rynku e-commerce – także cieszy się popularnością.
Jak działają franczyzy kurierskie?
Mimo że modele biznesowe poszczególnych firm przesyłkowych różnią się od siebie, prowadzenie franczyzy kurierskiej zwykle wygląda podobnie. Otwierając punkt paczkowy pod szyldem dużej sieci, dostajesz dostęp do jej usług kurierskich i wprowadzasz je do oferty Twojego przedsiębiorstwa. Zarabiasz na prowizji za każdą nadaną i odebraną przez Twoich klientów przesyłkę. Współpracę w franczyzie reguluje umowa: franczyzodawca udziela Ci praw do korzystania ze swojej wiedzy, a Ty zobowiązujesz się działać zgodnie z jego modelem biznesowym.
Franczyza kurierska – od czego zacząć?
Zastanawiasz się, jak otworzyć punkt kurierski? Franczyza w tym sektorze usług proponowana jest przez coraz więcej firm, więc na początek sprawdź oferty poszczególnych sieci i porównaj je ze sobą. Następnie skontaktuj się telefonicznie lub mailowo z wybranym partnerem biznesowym. Niektóre firmy oferujące franczyzę kurierską, np. shipcenter.pl, udostępniają na swojej stronie internetowej formularz online. Wypełnij go, a przedstawiciel sieci skontaktuje się z Tobą, przedstawi szczegóły współpracy i odpowie na Twoje pytania.
Jak otworzyć punkt paczkowy?
Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego lokalu, w którym będziesz prowadzić swój punkt paczkowy. W zależności od tego, z jakim franczyzodawcą zdecydujesz się współpracować, możesz wyposażyć go sam lub z jego pomocą. Po akceptacji lokalu przez Twojego partnera biznesowego przychodzi czas na podpisanie umowy – pamiętaj, by dokładnie się z nią zapoznać i sprawdzić wszystkie informacje. Większość sieci proponuje franczyzobiorcom szkolenia – warto wziąć w nich udział, ponieważ zdobyta w ten sposób wiedza ułatwi Ci rozpoczęcie działalności w branży przesyłkowej.
Własny punkt kurierski — franczyza i jej zalety
Franczyza to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla tych osób, które chcą prowadzić własną działalność gospodarczą, ale nie mają pomysłu na biznes. Decydując się na nią, korzystasz z know-how danej firmy i możesz uczestniczyć w organizowanych przez nią kursach. Ponadto działając pod szyldem dużej marki, oszczędzasz na reklamie. Co równie ważne, pobyt na usługi kurierskie stale rośnie, więc ryzyko, że Twój biznes nie przyniesie Ci zysku, jest niskie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.