reklama

Co powinieneś wiedzieć, zanim kupisz domenę?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Co powinieneś wiedzieć, zanim kupisz domenę? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościDomena internetowa – choć zazwyczaj składa się z zaledwie kliku liter – może mieć ogromny wpływ na wizerunek Twojego biznesu i jego odbiór w oczach klientów. Jeśli więc chcesz zwiększyć swoje szanse na sukces w sieci, to warto, byś również do tego zagadnienia podszedł poważnie. O czym musisz pamiętać, zanim wykupisz domenę?

Wybierz dobrą nazwę

Na wybór nazwy powinny składać się nie tylko osobiste upodobania czy potencjalny odbiór w oczach klientów, ale również jej dostępność. Cóż bowiem za korzyść z nawet najlepszej nazwy, jeśli jest już ona w użyciu i właściciel nie jest chętny na odsprzedaż? Większość firm oferujących hosting i domeny udostępnia narzędzia umożliwiające wyszukiwanie domen i szybkie sprawdzenie ich dostępności. Nawet pomimo wykorzystania wymarzonej domeny przez kogoś innego, można skorzystać z innych rozszerzeń, by mimo wszystko uzyskać podobny efekt. Aktualnie mamy dostęp do większej niż kiedykolwiek liczby rozszerzeń, co również można skutecznie wykorzystać do działań marketingowych. Preferowanym rozwiązaniem (zarówno przez klientów, jak i algorytmy Google) jest wykorzystanie nazwy firmy jako domeny – pozwala to na wyrobienie swojej marki, co procentuje w przyszłości.

Unikaj wciskania fraz kluczowych

Do niedawna pokutowało przekonanie, że dla osiągania lepszych wyników w pozycjonowaniu najlepiej jest upychać możliwie dużo faz kluczowych na każdym miejscu – również w nazwie domeny. Niestety, jest to działanie nieskuteczne, a w większości przypadków – kontrproduktywne. Coraz częściej tego rodzaju domeny są traktowane przez wyszukiwarki jako scam i lądują na odległych miejscach w wynikach. Ponadto są długie, skomplikowane i trudne do zapamiętania. Nie pomaga to w tworzeniu profesjonalnego wizerunku Twojej firmy. O wiele lepiej skupić się na nawie, która zawiera nazwę Twojego przedsiębiorstwa lub ewentualnie zwięźle opisywała jego profil – tzw. nazwa generyczna, składająca się z jednego wyrazu to najskuteczniejsza broń w walce o klienta.

Czytelna nazwa – klucz do odwiedzin

Nazwa Twojej domeny nie powinna być zbyt długa, a ponadto powinna być łatwa do zapamiętania i zrozumiała. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że podczas jej wpisywania odwiedzający nie będą się mylić i że będą w stanie ją zapamiętać. Przyda się to podczas dyktowania przez telefon czy podczas kontaktów twarzą w twarz. Aby wypaść profesjonalnie, warto unikać liczb (chyba że występują w nazwie firmy) i znaków interpunkcyjnych, niekiedy myślnik może być wyjątkiem. Innym wariantem może być wykorzystanie nazwy firmy, co pozwala na budowanie marki i utrwalanie się w świadomości klienta.

Wybierz sensowne rozszerzenie

Co ciekawe, dostępne rozszerzenia wcale nie kończą się na popularnych .pl, .com czy .net. Aktualnie są ich setki i liczba ta stale rośnie. Niektóre z nich można wykorzystać, by stworzyć grę słów lub podkreślić branżę, w której się specjalizujesz. Jeśli jednak nie masz pomysłu na ich wykorzystanie albo po prostu stawiasz na maksymalny profesjonalizm, to wybierz najpopularniejsze rozszerzenie .pl lub .org.

Zabezpiecz swoją domenę

Popularyzacja swojej domeny i wysiłek włożony w marketing może przynieść bardzo dobre rezultaty. Nic więc dziwnego, że konkurencja będzie chciała trochę z nich uszczknąć, np. wykupując identyczną domenę o innym rozszerzeniu – wówczas klient, który się pomyli, nie trafi do Ciebie, tylko właśnie do Twojego konkurenta. By temu zapobiec warto jest wykupić kilka domen, również tych obejmujących najpopularniejsze rozszerzenia. Nie kosztuje to zbyt wiele, a daje Ci pewność, że jakkolwiek wpisane Twoje hasło w nazwie domeny będzie prowadziło do Ciebie, a nie konkurencji.

Domena – istotna dla Twojego biznesu

Domena to znacznie więcej niż tylko przypadkowy zbitek liter. To potężne narzędzie marketingowe, które odpowiednio wykorzystane może pomóc zarówno w pozycjonowaniu strony, jak i skutecznych kampaniach marketingowych. Dlatego naprawdę warto przyłożyć się do jej wyboru i wyciągnąć maksimum z potencjału, jaki się za nią kryje. Rezultaty mogą być naprawdę świetne.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy