Jeśli traficie w poniedziałek do tego oddziału w Ratuszu, wówczas musicie uzbroić się w cierpliwość. System może z początku sprawiać problemy. To skutek uruchomionego w poniedziałek nowego systemu informatycznego.
- W związku z uruchomieniem przez Ministerstwo Cyfryzacji zmodernizowanego Systemu Informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK 2.0) informujemy, że od poniedziałku 13 listopada 2017 r. mogą wystąpić utrudnienia związane z rejestracją pojazdów polegające na wydłużeniu czasu obsługi w zakresie rejestracji pojazdów – poinformowała Alina Boczkowska z zespołu prasowego w Ratuszu.
Z systemem były już problemy. Testy stabilności programu informatycznego przeprowadzone pod koniec października wypadały źle.
Centralny System Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPIK) obowiązuje od 13 listopada w całej Polsce (to następstwo nowelizacji ustawy o ruchu drogowym). W Centralnej Ewidencji Pojazdów mają być na bieżąco przekazywane dane dotyczące badań technicznych pojazdów (włączając te, w których wynik był negatywny), aby w ten sposób wyeliminować „turystykę badań technicznych”, kiedy kierowcy odwiedzają kolejne stacje diagnostyczne aż wynik będzie pozytywny. Do CEP mają również trafiać informacje o zabezpieczeniach na pojeździe, w tym jego zajęciu przez organ egzekucyjny czy o zabezpieczeniu majątkowym (dlatego na zmianach mają zyskać potencjalni nabywcy pojazdów używanych). Ponadto Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie musiał przekazywać do CEP informacje o szkodach w aucie z powodu wypadku. Nowe uprawnienia dostała również Straż Graniczna. Teraz strażnicy mogą już zatrzymywać dowody rejestracyjne pojazdów i pozwolenia czasowe na prowadzenie auta, co zostanie w postaci informacji także ujęte w CEP.