- W tym roku planujemy wydać ponad 20 mln zł, a w przyszłym ponad 16 mln zł – informował prezydent. Właśnie podpisano umowę na budowę trzeciego etapu obwodnicy i na realizację tzw. nowej Przemysłowej. Na powstanie nowych dróg, trzech mostów i wiaduktu wyłoniona firma będzie miała 13 miesięcy, do 30 czerwca 2018 roku.
- To ważny dzień dla miasta, bowiem trzeci etap zakończy realizację dużego projektu, który został rozpoczęty kilka lat temu – przypominał w piątek prezydent Płocka.
Pierwsza część trasy północno-zachodniej została oddana w listopadzie 2014 roku, obecnie trwa realizacja drugiego odcinka między ul. Otolińską i Bielską. W ramach tego etapu, za który odpowiada firma Skanska, powstaną dwa wiadukty – kolejowy i drogowy, z kolei budowana trasa będzie przebiegała pod nimi. Niebawem rozpocznie się budowa także trzeciego, który połączy odcinek od węzła Bielska do ul. Długiej, do PKN Orlen. Oprócz skomunikowania dzielnicy przemysłowej w obrębie ul. Kostrogaj, trasa umożliwi dojazd do terenów inwestycyjnych na Trzepowie. Kontrakt, który podpisano w piątek, opiewa na kwotę niemal 46 mln zł (unijne dofinansowanie sięga niemal 36 mln zł). Za te pieniądze powstanie 2 km odcinek trasy, jednak licząc wszystkie drogi, w tym serwisowe i technologiczne, łączna ich długość wyniesie 5,3 km. Powstaną trzy mosty: dwuprzęsłowy nad dopływem Brzeźnicy (91,4 m), kolejny dwuprzęsłowy nad samą Brzeźnicą (60,6 m) i trzeci, czteroprzęsłowy w ciągu ul. Przemysłowej nad Brzeźnicą (ponad 113 metrów), także dwupoziomowy węzeł Trzepowo - wiadukt nad ul. Przemysłową (jako skrzyżowanie obwodnicy z nową Przemysłową). A dodajmy, że dzień wcześniej podpisano umowę na przebudowę i remont ul. Przemysłowej, Kostrogaj i Wiadukt, natomiast Miejski Zarząd Dróg przystąpi do przebudowy ul. Bielskiej na odcinku od lotniska do powstającego węzła obwodnicy „Bielska” (nowe rondo zaplanowano na skrzyżowaniu Bielskiej z ul. Wiadukt).
[ZT]15432[/ZT]
[ZT]15404[/ZT]
Członek zarządu firmy PORR S.A., Jakub Chojnacki uczestniczył w zamknięciu pierwszej fazy realizacji płockiej trasy, bowiem za trzeci etap będzie odpowiadała ta sama firma, która budowała pierwszy fragment trasy północno-zachodniej.
- Odcinek może nie jest aż tak długi, to zadanie do łatwych nie należy – twierdził wnuk byłego prezesa Towarzystwa Naukowego Płockiego. - Z doświadczenia wiemy, że nasz inwestor jest bardzo wymagający, ale też wszelkie problemy są rozwiązywane na bieżąco. Jak tylko zostanie nam przekazany plac budowy, natychmiast przystępujemy do pracy.
Wiceprezydentowi Jackowi Terebusowi zostało tylko potwierdzić, że z uwagi na budowę czterech obiektów inżynieryjnych, zadanie będzie trudne.
- W ramach trzeciego etapu obwodnicy powstanie połączenie z istniejącą ul. Przemysłową. Cały ruch tranzytowy, ciężarowy obsługujący centra logistyczne, hurtownie i zakłady przemysłowe znajdujące się w tej części Płocka będzie skierowany na obwodnicę. Całość zadania kończymy dużym rondem, czyli skrzyżowaniem z ul. Długą. Szacujemy, że czas przejazdu z ronda Wojska Polskiego do skrzyżowania ul. Długiej i Łukasiewicza wyniesie 8,5 minuty. Pracownicy z tej części miasta, w którym mieści się PKN Orlen, nie będą wjeżdżać do centrum – za to ruch zacznie odbywać się po nowej trasie, co zmniejszy korki w szczycie komunikacyjnym w centrum. - Plac budowy oddamy niezwłocznie, wstępnie planujemy to zrobić w przyszłym tygodniu.
Swoje podpisy na umowie złożyli prezydent i wiceprezydent Płocka, członek zarządu PORR S.A. Jakub Chojnacki oraz Agnieszka Stańczyk, prokurent tej firmy. Na koniec były życzenia od prezydenta, aby praca przebiegła sprawnie, dość szybko i w terminie.