reklama
reklama

W KM Płock zakończono konsultacje społeczne. Co się zmieni w rozkładach jazdy?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PortalPłock

W KM Płock zakończono konsultacje społeczne. Co się zmieni w rozkładach jazdy? - Zdjęcie główne

foto PortalPłock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Komunikacja Miejska w Płocku zakończyła konsultacje społeczne, których tematem były zmiany w rozkładach jazdy miejskiego przewoźnika. Wpłynęło prawie 400 wniosków i uwag. Szykuje się rewolucja w rozkładach jazdy?
reklama

Wstępną propozycje zmian Komunikacja Miejska w Płocku przedstawiła 11 stycznia. Jak wówczas pisaliśmy, chodziło o to, by zwiększyć efektywność kursowania autobusów miejskiego przewoźnika. Niektóre linie miały zniknąć lub pojechać w inny sposób. KM Płock chciała też zwiększyć częstotliwość jeżdzenia autobusów na priorytetowych trasach (m.in. 3, 19 i 22). 

Wszystkie propozycje poddano pod opinię mieszkańców. Przez dwa tygodnie na stronie Komunikacji Miejskiej w Płocku dostępny był formularz kontaktowy, przez który można było wysyłać uwagi i sugestie. Uruchomiono specjalną infolinię, zorganizowano też dwa spotkania otwarte z mieszkańcami.

- Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem – przekonuje Kinga Wochowska, kierownik działu promocji i komunikacji społecznej KM Płock. – Otrzymaliśmy 397 uwag i wniosków. Większość z nich dotyczyła zachowania obecnych tras linii - m.in. 0, 2, 4, 10 i 26 - oraz zmian rozkładów jazdy.

W uwagach znalazły się m.in. prośby zapewnienia przesiadki na danej trasie lub czasu odjazdu konkretnego kursu w podanej godzinie. 

Jak zapewniają w KM Płock, po zakończeniu konsultacji wszystkie wnioski i opinie zostały poddane dokładnej analizie. Większość z nich zostanie uwzględniona w nowej sieci płockiej komunikacji miejskiej. To m.in.:

  • linia 2 - w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy
  • linia 4 – propozycja przewidywała pozostawienie trasy tej linii na odcinku z pętli Św. Huberta do ul. Sienkiewicza oraz w drodze powrotnej od ul. Kwiatka. Po analizie wniosków mieszkańców dotyczących uatrakcyjnienia m.in.: obsługi szkół średnich znajdujących się przy ulicach Nowowiejskiego i Łukasiewicza oraz cmentarza w Al. Kobylińskiego trasa linii 4 zostanie wydłużona z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka
  • linia 105 - zostanie przekształcona w nową linię 25 i będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Nowa linia zapewni bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową. Autobusy kursować będą we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co godzinę, w dodatku zapewnią bezpośrednie połączenie ul. Traktowej z ulicą Tysiąclecia, o co również wnioskowali mieszkańcy
  • linia 20 – proponowane zmiany obejmą również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską. Połączenie ul. Tysiąclecia z dworcem kolejowym zapewni nowa linia 25, w dodatku na krótszej trasie. Dzięki tej zmianie na odcinku od os. Skarpa do ul. Lachmana autobusy linii 20 i 26 kursować będą ze wspólną częstotliwością co 30 minut.

Spośród zgłaszanych uwag i wniosków nowa sieć płockiej komunikacji miejskiej nie obejmie m.in.: 

  •  zachowania trasy linii 26 w Alejach Jachowicza: większość uwag dotyczących trasy linii 26 skierowanej przez Stare Miasto dotyczyła wydłużenia czasu przejazdu (np. ze Skarpy na Międzytorze) lub konieczności zapewnienia połączenia bezpośredniego z przystanku Piękna na Podolszyce Północ. Pozostawienie trasy linii 26 w Al. Jachowicza wiązałoby się jednak ze znacznym ograniczeniem dostępności do usługi dla mieszkańców gęsto zaludnionych osiedli Dworcowa i Międzytorze (ok. 10 tys. mieszkańców). Zarówno z przystanku Piękna, jak i z popularnych przystanków na ul. Kwiatka i Kolegialnej w stronę osiedli Dworcowa i Międzytorze w dzień powszedni i soboty autobusy kursowałyby z nieatrakcyjną częstotliwością co 60 minut, a w niedziele tylko co 120 minut. Obecnie na trasie między ul. Kwiatka i Kolegialną, a osiedlem Dworcowa autobusy kursują co ok. 20 – 30 minut. Zmiana spowodowałaby więc ograniczenie usługi o połowę. Niedogodności wynikające z wydłużenia o ok. 4 – 7 minut czasu przejazdu nie powinny stanowić podstawy do tak znacznego ograniczenia usługi na tej trasie, tym bardziej, że większość trasy linii 26 pokrywa się lub przebiega w bezpośredniej bliskości linii 14, która zapewnia relatywnie szybki przejazd na trasach wskazywanych w postulatach. Połączenie bezpośrednie z przystanku Piękna na Podolszyce Północ zapewniać będzie linia 35 z częstotliwością równą linii 26 przez większą część dnia powszedniego. Połączenie przystanku Piękna z ulicą Dworcową lub Miodową nadal realizowane będzie liniami podmiejskimi
  • linii A: uwagi mieszkańców dotyczyły utrzymania linii pospiesznej na trasie z Podolszyc do Orlenu. Mimo wycofaniu linii A nadal funkcjonowały będą alternatywne połączenia w postaci pospiesznej linii B i linii 35.


Czytaj więcej: Stracił panowanie nad pojazdem. 23-latek wjechał do rowu [ZDJĘCIA]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama