reklama

Uwaga! Oszuści podszywają się pod bank

Opublikowano:
Autor:

Uwaga! Oszuści podszywają się pod bank - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKlienci PKO BP otrzymują fałszywe maile z informacją o zablokowanym koncie. Przestępcy chcą wyłudzić w ten sposób dane i wyczyścić rachunek. Nie dajcie się oszukać!

Klienci PKO BP otrzymują fałszywe maile z informacją o zablokowanym koncie. Przestępcy chcą wyłudzić w ten sposób dane i wyczyścić rachunek. Nie dajcie się oszukać!

Co jakiś czas klienci polskich banków, którzy korzystają z elektronicznego zarządzania swoimi pieniędzmi, narażeni są na spore niebezpieczeństwo. Teraz na przykład przestępcy, podając się za serwis IPKO należący do PKO Banku Polskiego, wysyłają fałszywe maile do internautów, strasząc, że dostęp do systemu został zablokowany z powodu prób włamania na konto i prosząc o natychmiastową reakcję przez wejście na podany link. Uważajcie - ktoś chce Was okraść.

Na czym polega przestępstwo phishingu?

To nie pierwszy raz, gdy przestępcy próbują swoich sił - i to w różnych bankach, m.in. właśnie PKO BP czy MBanku. - Nasi klienci stosunkowo często są atakowani przez internetowych przestępców, zapewne ze względu na fakt, że jesteśmy w czołówce największych polskich banków - przyznaje Małgorzata Lejman z centrum prasowego PKO BP. - Przestępstwo tzw. phishingu polega na tym, że oszuści podszywając się pod dany bank czy instytucję finansową, rozsyłają do losowo wybranych klientów dramatycznie brzmiące wezwanie np. o zablokowaniu konta albo nowej istotnej wiadomości, by pilnie zalogowały się za pomocą kliknięcia w link do serwisu transakcyjnego.

Przerażony klient loguje się do systemu (strona jest często łudząco podobna do tej znanej klientom banku), podaje login i hasło, a także narzędzia autoryzacyjne. - W przypadku IPKO oszuści proszą często o kody z karty zdrapki i tym samym o komplet informacji, by przejąć dostęp do naszego konta i bez problemu przekierować znajdujące się na nim środki finansowe na rachunek przestępców - wyjaśnia Magdalena Lejman.

Ale klienci IPKO są coraz czujniejsi i coraz rzadziej łapią się na tego typu oszustwa. - Bardzo szybko dostajemy od naszych klientów informacje o próbie wyłudzenia danych i fałszywych stronach - przyznaje nasza rozmówczyni. - Dzięki temu fałszywa strona szybko zostaje zablokowana, a my przekazujemy sygnały do organów ścigania oraz do międzynarodowych zespołów CERT, które zajmują się zwalczaniem przypadków naruszeń bezpieczeństwa komputerowego, jak również przeciwdziałaniem tego typu oszustwom w przyszłości.

Na co uważać?

Jeśli dostaliście mail o podobnej treści, to raczej na pewno ktoś chciał wydobyć login, hasło i Wasze kody. O czym pamiętać, by nie dać się oszukać albo co gorsza okraść?

Bank PKO BP radzi swoim klientom, by najlepiej wcale nie wchodzili w podane linki (mogą powodować zainstalowanie na komputerze potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania)i pod żadnym pozorem nie podawali danych potrzebnych do logowania czy przeprowadzania operacji finansowych.

- Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową - podkreślają służby prasowe. - Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do wyłącznej wiadomości klienta. Jeżeli klient skorzystał z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podał jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO – prosimy o kontakt telefoniczny z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307 (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE