Portal utworzył Orlen. To nowoczesne, interaktywne narzędzie do nauki chemii, stworzone z myślą o gimnazjalistach. Multimedialny serwis jest projektem unikalnym w skali kraju. - Celem przedsięwzięcia jest przełamanie wśród młodzieży stereotypów dotyczących nauki chemii i popularyzacja tej dziedziny poprzez wykorzystanie nowych mediów oraz innowacyjnych technologii – informuje Arkadiusz Ciesielski z biura prasowego PKN Orlen.
Na stronie poczujchemie.pl znajduje się wiele funkcjonalności zaprojektowanych pod kątem młodych odbiorców – quizy, ciekawostki, konkursy czy filmy prezentujące doświadczenia. Można dowiedzieć się z nich m.in. jak za pomocą substancji chemicznych przerobić jabłko na młotek lub wyhodować podwodny ogród. Portal oferuje też blog dotyczący chemii oraz pozwala na przeprowadzanie wirtualnych doświadczeń. Specjalnie na potrzeby serwisu opracowano unikalny system sprzyjający zrozumieniu i zapamiętaniu tablicy Mendelejewa. Użytkownika oprowadzają po portalu dwaj młodzi naukowcy – Cyryl i Drożdżówa.
- Uważam, że jako spółka z branży chemicznej powinniśmy dzielić się wiedzą i starać przekonywać, że ta dziedzina nauki, często postrzegana przez młodzież jako zbyt trudna, jest naprawdę fascynująca - mówi Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu i komunikacji PKN Orlen. Pomysł stworzenia portalu podsunęli nam pracownicy spółki, rodzice gimnazjalistów. Widzieli, jak ich pociechy tracą zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Wierzę, że dzięki takim inicjatywom uda się odwrócić ten trend. To dla nas ważne, bo właśnie spośród absolwentów kierunków technicznych rekrutujemy większość zatrudnionych.
Uruchomienie portalu to zwieńczenie działań w Międzynarodowym Roku Chemii. Kluczowym projektem była „Lekcja Chemii”. W ramach zajęć, realizowanych w oparciu o prezentację multimedialną oraz doświadczenia wykonywane w specjalnie przygotowanym mobilnym laboratorium, uczniowie II klas gimnazjum poznali zagadnienia związane z pochodzeniem, przerobem i wykorzystaniem ropy naftowej. Takich lekcji przeprowadzono w 2011 roku ponad pół tysiąca, a wzięło w nich udział ok. 22 tys. uczniów. Był też konkurs „Wizja stacji paliw XXII wieku”. Trzej laureaci otrzymali laptopy, a ich szkoły - wyposażenie pracowni chemicznej wartości 10 tys. zł. Co ciekawe, działania popularyzujące chemię były prowadzone także w Czechach i na Litwie, gdzie działają spółki zależne koncernu.