Na spotkanie zaproszeni zostali przedstawiciele GDDKiA, projektanci z firm Databout i TPF, przedstawiciele spółki CPK oraz Orlenu i samorządowcy z gmin sąsiednich.
Rozmowy dotyczyły wyboru najkorzystniejszego dla Płocka wariantu przebiegu trasy. Jak już pisaliśmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła kilka możliwych opcji. Ta, o którą walczy miasto zakłada połączenie Płocka jak najbliżej północnych obrzeży.
Co ustalono?
- Płock będzie miał swoją główną obsługę przez nową drogę krajową nr 60, która zostanie wpięta do sieci miejskiej w rejonie ronda Otolińska, przebiegając w głównym ciągu w sposób bezkolizyjny do Trasy Mazowieckiego. Szczegółowe rozwiązania będą przedstawione w kolejnych etapach - informują w Urzędzie Miasta.
Wiceprezydent Artur Zieliński oraz przedstawiciele spółki Orlen zaznaczyli również, że niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Płocka jest włączenie w plany strefy przemysłowej miasta.
- Szczególnie istotne jest zapewnienie prawidłowego i bezpośredniego dojazdu pomiędzy Terminalem Paliwowym ADR a wnioskowanym nowym węzłem „ORLEN” - wskazali.
Zgodnie z informacjami podanymi przez UMP, uczestnicy spotkania byli zgodni co do tego wariantu. Kolejnym krokiem ma być uwzględnienie w planach nowej linii kolejowej i wpięcie istniejącej sieci drogowej do nowego węzła.
GDDKiA zapowiedziała również, że już niebawem ruszy druga tura konsultacji społecznych ws. budowy S10. Rozmowy będą toczyć się także w Płocku. Nie podano jednak, przynajmniej jak na razie, konkretnej daty.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.