W tym roku w puli jest w sumie ponad 6,3 mln zł. Środki te zostaną rozdysponowane na projekty osiedlowe i ogólnomiejskie. Nabór propozycji rozpoczyna się 26 lutego.
– Wszyscy chcemy, aby Płock był najlepszym miejscem do życia. Jednym z narzędzi wpływania na jego rozwój jest Budżet Obywatelski Płocka. Dzięki pomysłom mieszkańców, zgłoszonym w poprzednich dwunastu edycjach, zyskaliśmy nowe miejsca do rekreacji, boiska i zieleń. Zapraszam do składania projektów i współdecydowania o naszym mieście.
- mówił Andrzej Nowakowski, prezydent Płocka.
Jakie projekty można składać?
W 13. odsłonie BOP zaszły pewne zmiany, które - jak przekonują w magistracie – zostały wprowadzone po konsultacjach z mieszkańcami. Niezmienny jest podzielona między projekty ogólnomiejskie i osiedlowe, wprowadzono jednak zasady określające katalog projektów, które mają wyłącznie charakter ogólnomiejski.
Dotyczą oświaty – przedszkoli, szkół, poradni psychologiczno-pedagogicznych itd., żłobków i innych placówek opiekuńczych (domy pomocy społecznej, placówki opiekuńczo-wychowawcze) oraz miejskich instytucji kultury.
Ponadto jeden projekt obejmuje tylko jedno zadanie i jedną lokalizację, a po zrealizowaniu musi być ogólnodostępny – nieodpłatnie i dla wszystkich chętnych. Nie można zgłaszać pomysłów, które zakładają wykonanie jedynie dokumentacji projektowej czy części większej całości, postawienie pomnika albo generują duże koszty eksploatacji.
Do każdego projektu niezbędna jest lista poparcia: 15 mieszkańców w przypadku projektu ogólnomiejskiego i 0,1 proc. mieszkańców danego osiedla, w przypadku osiedlowego.
Wartość projektu dotyczącego całego miasta nie może przekraczać 2 mln zł, a projektu osiedlowego 550 tys. zł.
Jak zgłosić projekt do BOP?
Projekty mogą wszyscy mieszkańcy Płocka, bez względu na wiek. Osoby poniżej 13 roku życia muszą mieć zgodę opiekuna prawnego. Takie same zasady występują w przypadku głosowania.
Są trzy sposoby złożenia projektów:
- elektronicznie na formularzu dostępnym na stronie internetowej mojemiasto.plock.eu. Niezbędne załączniki należy dołączyć w formie skanu;
- pocztą, wysyłając wypełniony wniosek wraz z załącznikami na adres Urzędu Miasta Płocka, pl. Stary Rynek 1. Koniecznie w kopercie z dopiskiem „Budżet Obywatelski Płocka”. O terminie złożenia decyduje data stempla pocztowego;
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta (wejście od ul. Zduńskiej). Tu też składa się wypełniony papierowy formularz wraz z załącznikami.
Projekty będą przyjmowane do 17 marca, po czym będą sprawdzane i poddane głosowaniu. Te zaplanowano na wrzesień. Wygrane propozycje zostaną skierowane do realizacji w przyszłym, 2025 roku.
Szczegółowe informacje na temat Budżetu Obywatelskiego Płocka 2024 znajdziemy na stronie mojemiasto.plock.eu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.