Wzmożony ruch na stronie internetowej poprawi wyniki finansowe Twojej firmy.
Marketing polega nie tylko na budowaniu świadomości marki wśród odbiorców. Szeroko pojmowana reklama musi przynosić biznesowi wymierne efekty, które widać przede wszystkim w sprawozdaniach finansowych i na firmowym koncie bankowym. Niestety nie wszystkie akcje promocyjne przynoszą zamierzone rezultaty. Zdaniem ekspertów z agencji INSEO pod względem skuteczności nic nie może się równać z działaniami marketingowymi skoncentrowanymi wokół najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej.
Umiejętne pozycjonowanie stron w Google sprawi, że więcej konsumentów dowie się o Twojej ofercie
W ocenie niektórych przedsiębiorców to dość kontrowersyjna teza – jednak branżowi specjaliści przedstawiają mocne, konkretne dane statystyczne na jej poparcie. Z serwisu Google codziennie korzysta blisko 15 milionów Polaków, w skali miesiąca ten wynik podskakuje do imponujących 26,5 miliona. To ponad 94% wszystkich internautów. Trzeba jeszcze zwrócić baczną uwagę na to, jak zachowują się konsumenci: już 70% transakcji dokonuje się w sieci, zaś wszelkiego rodzaju zakupy i zamówienia (również te w stacjonarnych sklepach i punktach usługowych) w 86% przypadków poprzedza zapytanie do wyszukiwarki.
Krótko rzecz ujmując: potencjalny klient zanim podejmie jakąkolwiek decyzję, najpierw sprawdzi dostępne opcje w internecie. Ale nie będzie ich szukał i porównywał długo – 95% kliknięć przypada na te witryny, które w wynikach znajdują się na pierwszej stronie. Oczywiście im wyższe miejsce w SERP, tym większe udziały w pozyskiwaniu użytkowników. Przedstawiciele INSEO tłumaczą, że pozycjonowanie stron w Google to najbardziej opłacalny sposób na to, aby witrynę własnej firmy umieścić w tym obszarze zainteresowania odbiorców.
Trzykrotne zwiększenie liczby wejść na stronę może przełożyć się na znaczący skok sprzedaży
A co Google Ads? W końcu cześć linków sponsorowanych wyświetla się wyżej niż tzw. wyniki organiczne. Tutaj największą różnicę robi stabilność wyników. Kolejność wyświetlania reklam zależy od tego, kto zapłaci najwięcej – trzeba zatem stale monitorować sytuację, a czasami pierwsza pozycja okaże się zwyczajnie poza zasięgiem ze względu na horrendalne koszty. Tymczasem wysokie miejsce w SERP, jeżeli zostało osiągnięte rzetelną pracą nad jakością strony, łatwiej później utrzymać: algorytmy kierujące botami indeksującymi nie zmieniają się aż tak dynamicznie, jak stawki za kliknięcie. Dzięki pozycjonowaniu stron w Google można ściągać do siebie coraz więcej użytkowników, którzy w dużej części stają się potem klientami. Wzrost przychodów o 70% kilka miesięcy po rozpoczęciu kampanii marketingowej to w branży SEO świetny, a przy tym wcale nie tak rzadki wynik.