reklama
reklama

Rewolucja w rozkładach KM Płock. Co się zmieni i od kiedy?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PortalPłock

Rewolucja w rozkładach KM Płock. Co się zmieni i od kiedy? - Zdjęcie główne

foto PortalPłock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości W KM Płock od jakiegoś czasu pracują nad zmianami w rozkładach jazdy. Zmierzają one do końca. Nowa oferta przewozowa zacznie obowiązywać za kilka tygodni. Co się zmieni?
reklama

Jak podaje miejski przewoźnik, nowe rozkłady jazdy opublikowane zostaną 23 marca na stronie internetowej kmplock.eu, by zacząć obowiązywać tydzień później, czyli od 1 kwietnia.

- To po to, by pasażerowie mogli zapoznać się ze szczegółami nowej oferty – mówi Kinga Wochowska, Kierownik Działu Promocji i Komunikacji Społecznej Komunikacji Miejskiej w Płocku. - 23 marca uruchomimy także specjalną infolinię i formularz kontaktowy, aby każdy z zainteresowanych mógł uzyskać szczegółowe informacje na temat nowych rozkładów jazdy.   

Przypomnijmy, zmiany obejmą m.in.: zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 w dni powszednie, a także 7 i 14. Co jeszcze? Nowa oferta obejmuje:

1. zachowanie bez większych zmian dzisiejszych tras linii 3, 7, 14, 18, 19, 22 i 24;

2. wydłużenie części kursów linii 7 z Kostrogaju do cmentarza komunalnego przy ul. Bielskiej;

  • kursy do cmentarza co 60 min,
  • utworzenie (nieistniejącego od 2012 r.) postulowanego przez mieszkańców połączenia bezpośredniego z ulicy Tysiąclecia na cmentarz komunalny.

3. wydłużenie trasy linii 14 przez ul. Czwartaków i al. Jana Pawła II do pętli Podolszyce;

4. zmianę trasy linii 20 – zmiany obejmą również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską. Połączenie ul. Tysiąclecia z dworcem kolejowym zapewni nowa linia 25, w dodatku na krótszej trasie. Dzięki tej zmianie na odcinku od os. Skarpa do ul. Lachmana autobusy linii 20 i 26 kursować będą ze wspólną częstotliwością co 30 minut. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami autobusy linii 20 kursować będą z Podolszyc al. Jana Pawła II, ul. Czwartaków i al. Armii Krajowej, a następnie ulicami: Żyzną – Boryszewską – Otolińską – Banacha – Lachmana – Chopina – Dworcowa – al. Kilińskiego – Sienkiewicza /z powrotem: Kwiatka – Kolegialna/ – Bielska – Al. Kobylińskiego – Łukasiewicza – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – SKARPA (wybrane kursy: Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich – Narodowych Sił Zbrojnych – Przemysłowa – Kostrogaj. W godzinach szczytu wybrane kursy wydłużone będą z os. Skarpa do pętli Kostrogaj – dzisiejszą trasą linii 4 i 24 – w celu zapewnienia na tej trasie półgodzinnej częstotliwości kursowania w godzinach dojazdów do zakładów znajdujących się przy ulicy i pętli Kostrogaj;

5. skrócenie wybranych kursów linii 2 – w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy;

6. wydłużenie trasy linii 4 – propozycja przewidywała pozostawienie trasy tej linii na odcinku z pętli Św. Huberta do ul. Sienkiewicza oraz w drodze powrotnej od ul. Kwiatka. Po analizie wniosków mieszkańców dotyczących uatrakcyjnienia m.in.: obsługi szkół średnich znajdujących się przy ulicach Nowowiejskiego i Łukasiewicza oraz cmentarza w Al. Kobylińskiego trasa linii 4 zostanie wydłużona z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka;

7. likwidację linii 0, 10, 15 i A i zastąpienie ich innymi liniami;

  • linie 0 i 10 utworzone zostały w 2012 r. w celu wzmocnienia kursów linii 19 na odcinku z Winiar do centrum, ale wskutek wprowadzanych różnych ograniczeń w podaży częstotliwość kursów na tych liniach została już znacznie zmniejszona i jedno z ich podstawowych zadań nie jest realizowane,
  • połączenie z dworca kolejowego do al. Kilińskiego i ul. Sienkiewicza (oraz z ul. Kwiatka i Kolegialnej na dworzec) w dalszym ciągu zapewniać będą autobusy linii 20 oraz dodatkowo – także linii 26,
  • z kolei połączenie dworca z ulicą Tysiąclecia zapewnią autobusy linii 20 na nowej trasie,
  • również nowa trasa linii 20 znacznie poprawi standard obsługi ulic Otolińskiej, Boryszewskiej i Żyznej w miejsce zlikwidowanej linii 15,
  • bezpośrednie połączenie linią pospieszną z Podolszyc do Orlenu nadal zapewniać będzie linia B na dzisiejszej trasie północną obwodnicą miasta, ponadto trasa linii A w całości pokrywa się z trasą linii 35.

8. przekształcenie linii 105 w nową linię 25, która będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Nowa linia zapewni bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową. Autobusy kursować będą we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co godzinę, w dodatku zapewnią bezpośrednie połączenie ul. Traktowej z ulicą Tysiąclecia, o co również wnioskowali mieszkańcy;

9. likwidacja kursów o najsłabszym wykorzystaniu przez pasażerów na liniach 31, 32, 33, 35;

10. wycofanie kursów linii 35 i 37 z Borowiczek i Imielnicy (skrócenie do Podolszyc).

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama