To istotna wiadomość także dla części mieszkańców regionu płockiego.
Otóż już od początku 2025 r. urzędy i przedstawiciele zawodów zaufania publicznego przejdą na inną formę kontaktu. Będą (między sobą) zobowiązani do korzystania nie z tradycyjnych doręczeń do skrzynek, lecz z e-Doręczeń. To "cyfrowy ekwiwalent" tradycyjnej poczty, który ma na celu usprawnienie administracji i komunikacji prawnej.
Zawody zaufania publicznego to m.in. adwokaci, radcy prawni, notariusze.
- Poczta Polska podkreśla liczne zalety e-Doręczeń. Od oszczędności czasu i pieniędzy, przez szybkość i wygodę dostępu, aż po bezpieczeństwo i ekologię. E-Doręczenia to nie tylko krok w kierunku nowoczesności, ale i szansa na ograniczenie zużycia papieru - informuje Dziennik.pl.
Na czym ma to polegać?
Serwis e-Doręczeń opiera się na adresach do doręczeń elektronicznych (ADE), przydzielanych przez Ministerstwo Cyfryzacji. Z kolei ADE to po prostu cyfrowy adres, który zapewnia, że dokumenty trafią do odpowiedniego adresata.
Użytkownik będzie logował się do specjalnej skrzynki online, by zarządzać korespondencją. W tym celu trzeba złożyć wniosek o ADE na stronie usługi, a następnie aktywować skrzynkę.
- Proces ten otwiera drogę do wymiany dokumentów w formie elektronicznej. Instytucje i przedstawiciele zawodów zaufania publicznego powinni już teraz zapoznać się z nowymi regulacjami i przygotować do transformacji, która zacznie się oficjalnie już 1 stycznia 2025 r. - dodają na stronie Dziennik.pl.
Dodajmy, że firmy będą zobligowane posiadać adres do e-Doręczeń, ale korzystanie z e-Doręczeń przez obywateli nie jest obowiązkowe.
Szczegółowe informacje o e-Doręczeniach znajdują się na stronie Poczty Polskiej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.