Reklama

Ponad tysiąc autobusów nowej generacji. Na ile nowych pojazdów może liczyć Płock?

Opublikowano: wt, 2 sty 2018 10:03
Autor:

Ponad tysiąc autobusów nowej generacji. Na ile nowych pojazdów może liczyć Płock? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Plany są spore i będą kosztowały 2,2 mld zł. Jeśli się ziszczą, na ulice polskich miast, w tym Płocka, wyjadą nowoczesne, bezemisyjne autobusy nowej generacji.

Plany są spore i będą kosztowały 2,2 mld zł. Jeśli się ziszczą, na ulice polskich miast, w tym Płocka, wyjadą nowoczesne, bezemisyjne autobusy nowej generacji.

Pisaliśmy już tych planach na stworzenie, zakup i zasilenie flot kilkudziesięciu polskich miast w nowoczesne autobusy. Mają być oparte o rozwiązania, które poprawią m. in. jakość komunikacji publicznej, ograniczające koszty. W piątek, 29 grudnia w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego podpisano umowę między Narodowym Centrum Badań i Rozwoju a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zapewniającą środki finansowe na zakup autobusów nowej generacji dla miast uczestniczących programie „Bezemisyjny transport publiczny”.

[ZT]16474[/ZT]

W tym przypadku państwo występuje w roli zamawiającego innowacyjne rozwiązania w dziedzinie ekologicznego transportu miejskiego. Przedsięwzięcie to element starań o lepszą jakość powietrza, walki ze smogiem w wielu ośrodkach miejskich. Dzięki zawartej umowie miasta, które biorą udział w programie, będą mogły starać się nawet o 100 proc. dofinansowania do zakupu nowych pojazdów. Kwota 2,2 mld zł na ten cel będzie pochodziła ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu oraz NFOŚiGW, który uruchomi Program Priorytetowy Gepard II (wsparcie finansowe miałoby przypadać na lata 2019 – 2023). Pierwsze rezultaty programy nie pojawią się jednak natychmiast. Najszybciej można się ich spodziewać w 2020 roku.

Na co liczy Płock? Na 11 autobusów elektrycznych, które pojawiłyby się na lokalnych drogach w latach 2020 – 2021.

Oprócz Płocka, inicjatywą zainteresowało się wiele innych polskich miast, w tym Bydgoszcz, Częstochowa, Gdynia, Jaworzno, Kraków, Krosno, Lublin, Łomża, Mielec, Nowy Sącz, Rzeszów, Siedlce, Sieradz, Sosnowiec, Starachowice, Szczecin, Tczew, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Tychy, Warszawa, Wejherowo, Wrocław, Zakliczyn i Żyrardów oraz gminy zrzeszone w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (G-ZM). G-ZM będzie tu największym beneficjentem, do 2023 może kupić łącznie nawet 300 bezemisyjnych pojazdów nowej generacji.

Przypomnijmy też o staraniach miasta na pozyskanie unijnego dofinansowania do zakupu kolejnych ośmiu autobusów. Czy akurat ten zamiar zakończy się sukcesem, dowiemy się zapewne w styczniu. Tymczasem do Płocka dotarł nowy autobus, który dostał numer 752.

[ZT]16770[/ZT]

[ZT]17067[/ZT]

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE