- Sektor kolejowy i jego wodoryzacja stanowi dla PKN ORLEN bardzo atrakcyjny kierunek, także z punktu widzenia ograniczenia emisji CO2 i ochrony środowiska. Chcemy rozwijać ten obszar z PKP i PESA, ponieważ pozwoli to jeszcze lepiej poznać stojące przed nami wyzwania technologiczne - korzyści biznesowe – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN.
W strategii ORLEN2030 spółka z Płocka kładzie duży nacisk na rozwój paliw alternatywnych, gdyż jest to przyszłość motoryzacji. Koncern może stać się jednym z liderów jeśli chodzi o wdrażanie i rozwój technologii wodorowych w Europie.
- Porozumienie otwiera drogę do szerokiego zastosowania technologii wodorowej, która jest technologią przyszłości. Dostrzegamy duży potencjał wodoryzacji transportu szynowego - podkreśla Józef Węgrecki z zarządu PKN ORLEN.
PESA od prawie dwóch lat pracuje nad lokomotywą manewrową napędzaną wyłącznie tego typu energią. Jej eksploatację planuje rozpocząć w przyszłym roku. Jednocześnie pracuje nad pojazdem pasażerskim zasilanym z trakcji i ogniw wodorowych oraz pojazdami wykorzystującymi baterie jako źródło zasilania.
PKN ORLEN konsekwentnie rozwija technologię wodorową, inwestuje m.in. w budowę hubu wodorowego we Włocławku.
Pod koniec ubiegłego roku na świecie działały 432 stacje tankowania wodoru, z których 330 jest ogólnodostępnych. PKN ORLEN posiada dwa punkty ładowania dla pojazdów zasilanych wodorem na swoich niemieckich stacjach paliw „star-Grupa ORLEN", a wkrótce będzie dysponował także trzema punktami na czeskich stacjach „Benzina - Grupa ORLEN".
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.