Niektóre pomysły zgłoszone do 6. edycji budżetu obywatelskiego nie przeszły weryfikacji i na nie już nie zagłosujemy. Odrzucono chociażby pomysł z utworzeniem muzeum piłki ręcznej, dużego napisu "Skarpywood" wzorem tego z Los Angeles albo Szafy Jarząbka. Dlaczego? Znamy powody tych decyzji.
Oto 22 odrzucone projekty wraz z uzasadnieniem negatywnej oceny.
REMONT ULICZKI MIĘDZY BLOKAMI BAT. CHŁOPSKICH 5 A 3, PRZEBUDOWA PARKINGU, PARK
charakter projektu: osiedlowy (Łukasiewicza)
Przedmiotowe tereny nie należą do Gminy Miasto Płock. Tereny ulic osiedlowych to własność Płockiej Spółdzielni Lokatorsko-Własnościowej. Ponadto tereny przy kościele objęte są pracami budowlanymi związanymi z budową al. Roguckiego.
SYGNALIZACJA ŚWIETLNA PODOLSZYCE POŁUDNIE NA AL. JANA PAWŁA II NAPRZECIWKO PRZYCHODNI RODZINA
charakter projektu: osiedlowy (Podolszyce Południe)
Miejski Zarząd Dróg w Płocku na przedmiotowym przejściu dla pieszych zlecił w roku bieżącym montaż aktywnego oznakowania wraz z doświetleniem przejścia dla pieszych oraz wymalowaniem biało-czerwonych pasów bezpieczeństwa.
BUDOWA PARKINGU NA 50 AUT
charakter projektu: osiedlowy (Podolszyce Północ)
Lokalizacja projektu znajduje się na gruncie należącym do Mazowieckiej Spółdzielni Mieszkaniowej będącej wieczystym użytkownikiem działki o nr ewid. 293/89
STREET WORKOUT KALISTENIKA POD SPICHRZEM
charakter projektu: osiedlowy (Stare Miasto)
Działka na której zaproponowano lokalizację projektu nie stanowi własności Gminy Miasto Płock (prywatny właściciel)
BUDOWA RONDA NA SKRZYŻOWANIU UL. POŁUDNIOWEJ I SŁONECZNEJ W PŁOCKU
charakter projektu: osiedlowy (Wyszogrodzka)
Ze względu na bliskość przejazdu kolejowego oraz niewystarczającą szerokość pasa drogowego, w celu wykonania ronda proponowanej wielkości, istnieje konieczność zajęcia części działek prywatnych właścicieli. Ponadto koszt zaprojektowania i wybudowania zaproponowanego ronda znacznie przekroczy kwotę 500 000 zł.
PRZEBUDOWA ŁĄCZNIKA POMIĘDZY ULICAMI OTOLIŃSKĄ I DWORCOWĄ
charakter projektu: osiedlowy (Dworcowa)
Koszty realizacji projektu są czterokrotnie wyższe niż koszty określane przez autora projektu. Realna wartość zadania szacowana jest na kwotę 2 000 000 zł.
ZAKUP SPRZĘTU NAGŁOŚNIENIOWEGO I OŚWIETLENIOWEGO NA POTRZEBY STANISŁAWÓWKI
charakter projektu: osiedlowy (Dworcowa)
Przedstawiony projekt nie wpisuje się w zadania własne gminy albo powiatu. Nie jest związany z żadną placówką, która jest założona i prowadzona przez Gminę Miasto Płock.
MIEJSCE ODPOCZYNKU Z PERGOLĄ, ŁAWKAMI I PUNKTEM INFORMACYJNYM
charakter projektu: osiedlowy (Międzytorze)
Teren wskazany przez pomysłodawcę nie jest własnością Gminy – teren prywatny.
SKARPYWOOD
charakter projektu: osiedlowy (Skarpa)
Zadaniem własnym gminy jest promocja miasta Płocka, a napis SKARPYWOOD nie identyfikuje się jednoznacznie z Płockiem i nie promuje samego miasta. Jest to nazwa abstrakcyjna – nie odnosząca się do żadnej nazwy, miejsca czy wydarzenia o znaczeniu promocyjnym, kulturalnym lub historycznym dla miasta.
PALMA NA RONDZIE GRABSKICH
charakter projektu: osiedlowy (Skarpa)
Wskazana lokalizacja palmy dotyczy skrzyżowania dróg publicznych zlokalizowanego w ciągu drogi kategorii wojewódzkiej. W myśl ustawy o drogach publicznych pasy drogowe takich dróg podlegają ochronie. Zabrania się w nich dokonywania czynności, które mogłyby powodować niszczenie lub uszkodzenie drogi i jej urządzeń albo zmniejszenie jej trwałości oraz zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. W szczególności zabrania się lokalizacji obiektów budowlanych, umieszczania urządzeń, przedmiotów i materiałów niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
RUSKA BANIA (ŁAŹNIA) NA SOBÓTCE
charakter projektu: osiedlowy (Skarpa)
Koszty podłączenia infrastruktury technicznej znacząco zawyżają koszty realizacji, co w konsekwencji skutkuje przekroczeniem limitu 500 000 zł brutto.
MUZEUM PIŁKI RĘCZNEJ
charakter projektu: ogólnomiejski
Projekt zlokalizowany jest na działce w Płocku przy ul. Tumskiej 3B, która nie stanowi własności Gminy Miasto Płock. Budynek, w którym miałby być realizowany projekt również nie stanowi własności Gminy Miasto Płock. Poza tym działalność muzealna nie jest zadaniem gminy w rozumieniu ustawy o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r.
PROJEKT ORAZ WYCENA REALIZACJI BULWARU OD MOSTU LEGIONÓW JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO DO MOSTU SOLIDARNOŚCI
charakter projektu: ogólnomiejski
Projekt nie spełniał wymogów formalnych – brak listy poparcia.
ŚPIEWAĆ KAŻDY MOŻE - MUSZLA KONCERTOWA
charakter projektu: ogólnomiejski
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie oznaczonym w miejscowym planie symbolem 1ZP, dla którego ustala się adaptację istniejącego zagospodarowania „Parku Północnego” ze wskazaniem dokończenia realizacji zgodnie z wydaną decyzją o pozwoleniu na budowę.
MODERNIZACJA PLACU OBROŃCÓW WARSZAWY (WIĘCEJ ŁAWEK)
charakter projektu: ogólnomiejski
Projekt nie spełniał wymogów formalnych – brak listy poparcia.
"WODNA PEREŁKA" CENTRUM WYPOCZYNKU I REKREACJI
charakter projektu: ogólnomiejski
Dla obszaru inwestycji brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Teren działki 2933/8 stanowi część rodzinnych ogrodów działowych – działka przekazana w użytkowanie ROD. Negatywna opinia dla działki 1333/2 ze względu na fakt, iż projekt miałby być zlokalizowany w pobliżu ujęcia powierzchniowego „Grabówka” Wodociągów Płockich Sp. z o.o. oraz na terenach szczególnego zagrożenia powodziowego.
PŁOCKA TRYBUNA WYJAZDOWA
charakter projektu: ogólnomiejski
Transmisje z wydarzeń sportowych wymagają wykupienia praw, a nie podlegają tylko wykupieniu abonamentów dostępnych na rynku dla odbiorców indywidualnych. Fakt ten w znacznym stopniu podwyższa generowanie kosztów projektu.
SPORTANALYTIK
charakter projektu: ogólnomiejski
Zgodnie z opinią prawną z dnia 14.08.2017 brak jest podstaw do sfinansowania zakupy franczyzy programu SportAnalityk z BOP, albowiem z treści projektu nie wynika, aby program ten sprzyjał rozwojowi sportu, który jest zadaniem gminy, a wręcz przeciwnie dokonywał selekcji i eliminacji mieszkańców Płocka w zakresie predyspozycji do uprawiania sportu. Zadanie opisane w art. 27 ustawy o sporcie, polega na tworzeniu warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu, a nie jego ograniczaniu lub selekcji.
INTEGRACYJNY PLAC ZABAW "SŁONECZNY ZAKĄTEK"- SZANSA DLA DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH
charakter projektu: ogólnomiejski
Dla obszaru inwestycji brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Realizacja zamierzenia może wymagać uzyskania decyzji o warunkach zabudowy. Działka nie stanowi własności Gminy Płock. Teren objęty jest Koncepcją zagospodarowania południowej części Nowego Rynku do realizacji przez Gminę.
PŁOCKI HYDE PARK
charakter projektu: ogólnomiejski
Wolność swobodnej wypowiedzi jest gwarantowana na podstawie Konstytucji RP. W przestrzeni publicznej można wyrażać swobodnie swoje poglądy w każdym miejscu (w tym również parki, skwery), o ile nie naruszają obowiązującego porządku prawnego.
DAR LEPSZYCH DLA GORSZYCH
charakter projektu: ogólnomiejski
Brak konkretnego zakresu inwestycji, w związku z czym niemożliwe jest określenie zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz ustalenie czy nieruchomości, których będzie dotyczył projekt stanowią mienie Gminy Płock. Ponadto niemożliwe jest określenie planowanych kosztów inwestycji.
SZAFA JARZĄBKA
charakter projektu: ogólnomiejski
W ramach konsultacji społecznych mieszkańców miasta Płocka dot. części wydatków z budżetu miasta Płocka na 2018 rok określonych jako Budżet Obywatelski Płocka, został zgłoszony projekt „Szafa Jarząbka” polegający na zainstalowaniu szafy, dzięki której mieszkańcy będą mogli nagrywać i odtwarzać informacje kierowana do prezydenta miasta. Płocczanie mają możliwość bezpośredniego kontaktu z prezydentem podczas spotkań organizowanych przez rady mieszkańców osiedli, mają również możliwość kontaktu drogą mailową (wysyłając e-mail na adres prezydent@plock.eu), czy tradycyjną pocztą. Mieszkańcy mogą również umówić się na spotkanie z prezydentem Płocka. Mieszkańcy mogą skorzystać także z pomocy pracowników Urzędu Miasta Płocka (pl. Stary Rynek 1, al. Piłsudskiego 6) oraz punktu obsługi mieszkańca znajdującego się przy ul. Miodowa 8. Dlatego też projekt uzyskuje negatywną rekomendację.