W poprzednim sezonie Orlen sponsorował spektakl "Jazda" w płockim Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego. W tym sezonie nie ma już takich planów. Postawiono na inny rodzaj wsparcia.
Plakaty ze logiem Orlenu wraz z informacją o mecenacie już znajdują się przy wejściu do płockiego teatru. To rezultat zawartej umowy z koncernem:
- Niezmiernie cieszy mnie zainteresowanie koncernu płockim teatrem - komentował dziś dyrektor tej placówki kultury (podlegającej pod samorząd województwa mazowieckiego), Marek Mokrowiecki.
Mecenat polega na wsparciu finansowym działalności merytorycznej przez cały rok. Oznacza to, że logo Orlenu będzie pojawiało się o wiele częściej np. w postaci reklam.
Na dzisiejszej konferencji prasowej z automatu padło pytanie, czy będzie to miało wpływ na rodzaj repertuaru, czy przykładowo nie zniknie coroczna szopka noworoczna pod patronatem posłanki Elżbiety Gapińskiej z Platformy Obywatelskiej. Mokrowiecki zaprzeczył. - Teatr nie jest organizatorem szopki. Szopkę zazwyczaj "płodzi" kolega Mariusz Pogonowski w trudzie wielkim, pani poseł Gapińska i pewnie, jeśli będą chcieli, zwrócą się do mnie o udostępnienie sali.
[ZT]14634[/ZT]