Reklama

Obwodnica i dwa wiadukty. Jest przetarg

Opublikowano:
Autor:

Obwodnica i dwa wiadukty. Jest przetarg - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Ogłoszony przez Ratusz przetarg na budowę drugiego odcinka obwodnicy składa się z kilku elementów. Przewiduje m. in. budowę dwóch wiaduktów, drogowego i kolejowego. Kiedy już trasa będzie gotowa, tym pierwszym będziemy jeździć na cmentarz komunalny. Prędkość przejazdu po nowej trasie wyniesie 80 km/h.

Ogłoszony przez Ratusz przetarg na budowę drugiego odcinka obwodnicy składa się z kilku elementów. Przewiduje m. in. budowę dwóch wiaduktów, drogowego i kolejowego. Kiedy już trasa będzie gotowa, tym pierwszym będziemy jeździć na cmentarz komunalny. Prędkość przejazdu po nowej trasie wyniesie 80 km/h.

Oficjalnie zadanie nazywa się „Budowa trasy północno-zachodniej miasta Płocka na odcinku od węzła Boryszewo w ul. Otolińskiej do węzła Bielska”.

Ratusz przewidział w zamówieniu budowę 2,7 km drogi łączącej rondo przy ul. Otolińskiej z ul. Bielską (teren ul. Jędrzejewo) wraz z infrastrukturą. Aby powstał węzeł Bielska, trzeba będzie podnieść ul. Bielską i wybudować wiadukt drogowy oraz wiadukt kolejowy. Drogowym pojedziemy na cmentarz komunalny, natomiast pod samym wiaduktem znajdzie się trasa zaprojektowanej obwodnicy. Konieczne są również drogi techniczne i serwisowe z infrastrukturą, te będą miały długość 3,6 km. Przetarg obejmuje także budowę zbiornika retencyjnego, dojazdu do niego, przepustów, ekranów akustycznych, oświetlenia i wykonania kanalizacji deszczowej. Sieć wodociągowa, teletechniczna i elektroenergetyczna zostanie przebudowana. Wzdłuż Bielskiej zaprojektowano odcinek ścieżki rowerowej. Na koniec zostanie nasadzenie nowej zieleni.

Droga będzie miała klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego, nazywana potocznie po prostu trasą szybkiego ruchu) z kategorią ruchu KR 6 (czyli takiej z przygotowaniem do intensywnej eksploatacji) i najwyższą klasą nośności 115 kN/oś. Ma być jedno jezdniowa z dwoma pasami ruchu. Jednak w rejonie węzłów komunikacyjnych zostanie poszerzona do dwóch jezdni i czterech pasów.

Ogłoszony przetarg jest ograniczony i będzie przebiegał w dwóch etapach. Najpierw zostaną wytypowane firmy, które mogłyby podjąć się zadania (termin zgłaszania wyznaczono na 10 maja). Muszą wykazać m.in., że wykonały przynajmniej dwa zadania polegające na budowie lub przebudowie drogi klasy minimum G wraz z infrastrukturą, przy czym każda warta minimum 20 mln zł brutto, oraz odpowiadały za budowę lub przebudowę obiektu typu most, wiadukt lub estakada o długości przynajmniej 30 metrów każdy. Jeśli wykonawców spełniających określone warunki będzie siedmiu (bądź mniej), wówczas do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy. Jeśli więcej, wówczas zamawiający dokona dodatkowej oceny wiedzy i doświadczenia wykonawcy. Wówczas zaproszenia do dlaszego postępowania przetargowego uzyska siedmiu z najwyższą ilością punktów.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w 95 proc. liczy się cena, w 5 proc. gwarancja jakości. W ostatnim etapie zostanie już tylko jedna firma, z którą Ratusz podpisze umowę na realizację inwestycji. Obecnie urzędnicy twierdzą, że postępowanie wyboru wykonawcy potrwa około trzech miesięcy. Przewidują również, że pierwszy przejazd po nowiutkiej drodze nastąpi jesienią 2017 roku. Termin dla wykonawcy podany w ogłoszeniu to 30 listopada 2017 roku.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE