70 nowych fotoradarów w 71 tygodni - tak w skrócie można opisać założenia przetargu, który kilka miesięcy temu ogłosił Główny Inspektorat Ruchu Drogowego. Wygrała firma Lifor z Bytomia. Wykonawca przez najbliższe półtora roku będzie sukcesywnie montował fotoradary przy drogach krajowych i miejscach, gdzie często dochodzi do zdarzeń drogowych. Urządzenia z pewnością zmuszą kierowców do wolniejszej jazdy. Zainstalowane zostaną fotoradary TraffiStar SR390.
- To urządzenia, które dają gwarancję ciągłości wykonywania pomiarów prędkości oraz wysoką jakość zarejestrowanych dowodów wykroczeń, popełnionych przez kierujących pojazdami. Urządzenia mogą nieprzerwanie pracować w trudnych warunkach pogodowych, zarówno w dzień, jak i w nocy. Automatycznie rozpoznają rodzaj pojazdu i odczytują jego tablice rejestracyjne. Mają również możliwość wykonywania pomiarów prędkości kilku pojazdów na kilku pasach ruchu jednocześnie, przypisując do każdego z pojazdów niezbędne dane, jak: prędkość oraz rodzaj pojazdu, pas ruchu, którym porusza się pojazd, kierunek, czas i miejsce popełnienia wykroczenia - opisuje GITD.
8 fotoradarów zostanie zainstalowanych w województwie mazowieckim:
- Grabina (powiat płocki), droga krajowa nr 60,
- Słupno (powiat płocki), droga krajowa nr 62,
- Sierpc (powiat sierpecki), droga krajowa nr 10,
- Goślice (powiat płocki), droga krajowa nr 60,
- Błonie (powiat warszawski zachodni), droga krajowa nr 92,
- Mościbrody (powiat siedlecki), droga krajowa nr 63/31,
- Zegrze (powiat legionowski), droga krajowa nr 61,
- Rębowo (powiat płocki), droga krajowa nr 50.
GITD zastrzega, że instalacja fotoradarów w konkretnych lokalizacjach nie jest jeszcze w 100% przesądzona. Jeśli ze względów technicznych w danym miejscu urządzenia nie da się zainstalować, GITD ma listę rezerwową.
- Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem dochodzi do uspokojenia ruchu i wyhamowania prędkości. Zmniejsza się również liczba wypadków i kolizji. Pomiary natężenia ruchu pokazują, że zdecydowana większość kierujących stosuje się do obowiązującego w miejscu objętym nadzorem ograniczenia prędkości. Średnio, niespełna 0,5 procenta kierujących przejeżdżających obok fotoradaru, przekracza dozwolony limit prędkości. W ubiegłym roku 459 fotoradarów systemu CANARD zarejestrowało 719 158 wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości - przedstawia GITD.
Jeden fotoradar kosztuje niecałe 240 tys. złotych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.