To właśnie ten bank jest właścicielem budynku przylegającego do gmachu Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia oraz Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia. Jak poinformował nas Andrzej Dzięgielewski, przewodniczący rady rodziców OSM I stopnia, obecnie szkoła wynajmuje od banku drugie piętro, na którym odbywają się zajęcia dla klas 1-3.
– Miesięczny koszt wynajmu to nieco ponad 6 tysięcy złotych – powiedział nam odpowiadający za oświatę wiceprezydent Roman Siemiątkowski. – W 2012 roku wydaliśmy na ten cel niecałe 31 tysięcy, a w 2013 roku już prawie 72 tys. zł.
Wiele będzie zależało zatem od tego, czy bank zechce sprzedać należący do siebie pustostan i oczywiście za ile.
Niedawno w płockim Ratuszu odbyło się spotkanie, podczas którego szkoła była reprezentowana przez dyrektora PSM i OSM I stopnia Mikołaja Burakowskiego oraz Monikę Ostrowską, a także Adama Mieczykowskiego i Andrzeja Dzięgielewskiego z Rady Rodziców. Władze miasta reprezentowali między innymi: prezydent Andrzej Nowakowski, wiceprezydent Roman Siemiątkowski, dyrektor wydziału edukacji i kultury Marek Bębenista oraz kierownik oddziału edukacji Aleksandra Jadczak.
Żaden z uczestników spotkania nie miał wątpliwości, czy powinna powstać OSM II stopnia. Skupiono się raczej na ustaleniu działań, jakie należałoby podjąć, aby nowa szkoła mogła rozpocząć swoje funkcjonowanie już od 1 września 2014 roku.
– Analizujemy to przedsięwzięcie pod względem formalno-prawnym, a także pod kątem możliwości organizacyjnych i finansowych miasta - przyznaje Roman Siemiątkowski. - Musimy wiedzieć dokładnie, jakie warunki musimy spełnić, żeby uruchomić drugi stopień kształcenia w tej placówce.
Przewodniczący rady rodziców dodał, że zanim dojdzie do kolejnego spotkania przedstawicieli szkoły z władzami miasta, powinno zapaść już kilka wiążących ustaleń.
– Opracowaliśmy listę tematów do opracowania w grupach roboczych i wstępnie ustaliśmy kolejne spotkanie w podobnym gronie – powiedział nam Andrzej Dzięgielewski. – Obecnie zespoły robocze uzgadniają minimalne wymagania dotyczące liczby osób w klasie, wielkości klas, ilości pracowni.
Fot. Tomasz Paszkiewicz/Portal Płock