Stanowisko może nie wymagało wybitnie specjalistycznych umiejętności, ale jego nazwa jest imponująca: „inspektor – wieloosobowe stanowisko ds. zarządzania ruchem na drogach publicznych w Oddziale Transportu Publicznego i Inżynierii Ruchu Drogowego w Wydziale Gospodarki Mieniem Komunalnym”.
Do Ratusza wpłynęły zaledwie trzy oferty a wcześniej zdarzało się, że podań było ponad 100 czy 200. Prezydent miasta poinformował, że kandydaci nie spełniają oczekiwań pracodawcy. Zostanie więc ogłoszony kolejny nabór.
Wymagania niezbędne to obywatelstwo polskie, nieposzlakowana opinia, wykształcenie wyższe, staż pracy minimum trzy lata, znajomość obsługi komputera. Czym będzie się zajmował inspektor? Opracowywaniem projektów organizacji ruchu z uwzględnieniem funkcjonowania programów sterujących sygnalizacji świetlnych, rozpatrywanie, zatwierdzanie takich projektów, nadzór nad zgodnością istniejącej organizacji ruchu z zatwierdzoną, opiniowanie geometrii dróg w projektach budowlanych, przygotowywanie uwag i zaleceń dla właściwych komórek UMP, opracowywanie odpowiedzi na skargi, wnioski i interpelacje dotyczące organizacji ruchu drogowego.