Niedawno prezes Komunikacji Miejskiej mówił o konieczności odnowienia taboru. Przeważają autobusy stare, więc czas już na większe zakupy. Jeśli zaś chodzi o możliwości finansowe, tu już ostrzegał, że niekoniecznie plany mogą zakończyć się sukcesem.
No i rzeczywiście, zamiast 13 nowych niskopodłogowych autobusów wyposażonych w środku w ładowarki USB do podładowania telefonu, będzie tylko jeden pojazd. Takim rezultatem zakończył się przetarg ogłoszony w kwietniu 2017 roku. A stało się tak dlatego, że nie będzie dofinansowania, o które od wielu miesięcy zabiegała Komunikacja Miejska w Płocku. Nie otrzymają na zakup nowych autobusów pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
[ZT]16475[/ZT]
[ZT]15108[/ZT]
Jednocześnie wyłoniona w tym przetargu firma Solaris Bus & Coach dostarczy jeden autobus o długości 11,5 – 12,5 metra (pierwotnie zakładano zakup 10 takich pojazdów, do tego trzech o długości od 17,6 do 18,7 metra). Spółka zapłaci za pojazd 1,1 mln zł brutto.
Na szczęście był także inny plan poprawy jakości płockiego taboru. Niedawno miasto otrzymało dofinansowanie z Unii Europejskiej m. in. na zakup 25 autobusów o napędzie hybrydowym (17 sztuk 12-metrowych, 8 sztuk 18-metrowych),
[ZT]16593[/ZT]