Reklama

Reklama

Napadną cię na przystanku? Wciśniesz guzik

Opublikowano: śr, 11 cze 2014 12:18
Autor:

Napadną cię na przystanku? Wciśniesz guzik - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Prezes Komunikacji Miejskiej Janusz Majchrzak dokonał podczas wczorajszej konferencji w Ratuszu krótkiego podsumowania trzyletnich działań związanych z modernizacją transportu publicznego w Płocku. – Dla mnie najważniejsza jest opinia pasażerów - mówił, nie ukrywając własnego zadowolenia z wyników, które bez wątpienia mogą satysfakcjonować spółkę.

Reklama

Prezes Komunikacji Miejskiej Janusz Majchrzak dokonał podczas wczorajszej konferencji w Ratuszu krótkiego podsumowania trzyletnich działań związanych z modernizacją transportu publicznego w Płocku. – Dla mnie najważniejsza jest opinia pasażerów - mówił, nie ukrywając zadowolenia.

Według badań, które wykonała firma Marcin Gromadzki Transport Consulting pod koniec zeszłego roku, ponad 65 % pasażerów komunikacji miejskiej przyznało jej bardzo dobre lub dobre noty. W tym samym czasie identycznie badania przeprowadził Wydział Promocji i Informacji z Urzędu Miasta Płocka, które potwierdziły zadowolenie płocczan z funkcjonowania lokalnego transportu publicznego.

Według prezesa Majchrzaka tak zadowalające wyniki to zasługa projektu modernizującego płocki tabor współfinansowanego z funduszy unijnych oraz środków budżetu państwa, który rozpoczął się na jesieni 2010 roku, natomiast umowę na jego realizację podpisano w 2011 roku. W ramach 4 głównych zadań zakupiono 15 sztuk nowych, nowoczesnych autobusów, wprowadzono bilet elektroniczny, wdrożono system informacji dźwiękowej w 45 autobusach oraz zainstalowano monitoring składający się z 4 kamer na węźle przesiadkowym przy ul. Jachowicza. Całość projektu kosztowała 21 mln 740 tys zł, z czego dofinansowanie stanowiło 9 mln 736 tys zł.

Nowe, niskopodłogowe autobusy, które już od jakiegoś czasu jeżdżą po płockich drogach, wyposażono w 95 biletomatów na gotówkę i karty płatnicze, klimatyzację i monitoring. Nie zapomniano także o potrzebach osób niedowidzących i niewidomych. – Przekazaliśmy już dla nich 45 pilotów rzecznikowi osób niepełnosprawnych  – informował prezes Komunikacji Miejskiej.

– Nie dość, że tabor odmłodniał nam niemalże o 10 lat, to jeszcze powietrze się poprawiło dzięki nowoczesnym silnikom o niższej emisji spalin – cieszył się Janusz Majchrzak w trakcie konferencji.

W ciągu trzech lat wzrosła liczba pasażerów miejskiej komunikacji z 16,5 tys o ponad 3 tys. Z myślą o pasażerach korzystających ze smartfonów powstała specjalna aplikacja myBus, umożliwiająca szybki dostęp do rozkładów jazdy i danych o rzeczywistym czasie odjazdu autobusu. Do końca października na 20 przystankach pojawią się tablice elektroniczne z informacjami o rozkładzie.

W obiegu znalazło się ponad 20 tys sztuk elektronicznych kart komunikacji miejskiej oraz wprowadzono zupełnie nowe narzędzia ich zakupu, wykorzystując do tego celu stronę internetową. Aktywacji biletów elektronicznych dokonuje się teraz w autobusie bez konieczności wizyty w biurze obsługi klienta. Wpłynęło to na strukturę sprzedaży biletów jednorazowych, których sprzedaż spadła z 69% w 2010 r do 57% do końca 2013 roku, na rzecz wzrostu popularności biletów okresowych z 26% do 40 %.

Płockie autobusy zostały wyposażone w autokomputery, które łączą się za pomocą GPS z Centrum Nadzoru Ruchu Komunikacji Miejskiej, w którym znajduje się zarządzający flotą dyspozytor. – One prowadzą kierowcę niemalże za rękę, podają mu lokalizację, aktualną prędkość pojazdu i ilość czasu na dojazd do kolejnego przystanku – zachwalał prezes.

Jak dodała rzeczniczka Komunikacji Miejskiej Anna Kicińska, kierowca posiada do swojej dyspozycji czerwony przycisk bezpieczeństwa, który pozwala mu na łączenie się z dyspozytorem w razie konieczności wezwania policji.

W Płocku zgaduje się na chwilę obecną 120 wiat przystankowych, z których do końca października zostanie wymienione 20. – W pewnym sensie odczuwamy presję ze strony rad osiedlowych, aby ilość wiat była jak największa – przyznał wiceprezydent Krzysztof Izmajłowicz. – Postaramy się, aby z czasem wszystkie były o jednakowym wyglądzie, z płockimi akcentami. Ich wielkość będzie zróżnicowana, zależnie od ilości pasażerów w danej części miasta. Pierwszych 20 wyposażymy w przyciski antynapadowe. Po naciśnięciu takiego przycisku, połączymy się z Centrum Zarządzania Kryzysowego – zapowiedział.

Obecnie projekt wiat, za który bezpośrednio odpowiada Urząd Miasta Płocka, znajduje się w przygotowaniu. Z początkiem sierpnia rozpocznie się ich kształtowanie. Przypuszczalnie pierwsza wiata stanie na ul. Kwiatka.

Fot. Portal Płock

Choć wyniki ankiety wskazują, że płocczanie są dość zadowoleni ze zmian Komunikacji Miejskiej, to jednak są pasażerowie, którzy wskazują, że na pewne bolączki trudno znaleźć lekarstwo, czytaj list naszego czytelnika:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (2)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.