Orlen dziewiąty raz z kolei został uznany za najcenniejszą wśród polskich znaków towarowych w rankingu „Rzeczpospolitej”. Dziś jego marka jest warta ponad 4,5 mld zł. W rankingu wygrywa z Biedronką i PKO BP.
Ranking najcenniejszych polskich marek już po raz dwunasty opracowała „Rzeczpospolita”, a wczoraj, w Warszawie odbyła się uroczysta gala.
Jak pochwalił się koncern, już po raz dziewiąty to właśnie Orlen został zwycięzcą plebiscytu, od 2007 r. nieprzerwanie zajmując pozycję lidera polskiego rynku. - Jego wartość w tym czasie wzrosła o 74 proc. - napisała „Rzeczpospolita”. - Przyczynił się do tego zarówno rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce, jak i rozwój sieci z charakterystycznym logo Orlenu.
W tym roku wartość marki wyniosła ponad 4,5 mld zł. To wzrost o ok. 100 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, w zestawieniu opracowanym na podstawie kryteriów finansowych i opinii badanych klientów ujęto 330 marek działających na polskim rynku (nie tylko z polskim kapitałem). Drugą po Orlenie najcenniejszą marką została Biedronka, która prowadzi w całej Polsce ok. 2,6 tys. sklepów, a trzecie miejsce zajął dotychczasowy wicelider rynku, czyli PKO Bank Polski. Zestawienie dziennika ujmowało również rankingi poszczególnych branż.