reklama

Najcenniejsze marki. Jak wypadł Orlen?

Opublikowano:
Autor:

Najcenniejsze marki. Jak wypadł Orlen? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOrlen dziewiąty raz z kolei został uznany za najcenniejszą wśród polskich marek w rankingu „Rzeczpospolitej”. Dziś marka jest warta ponad 4,5 mld zł. W rankingu wygrywa z Biedronką i PKO BP.

Orlen dziewiąty raz z kolei został uznany za najcenniejszą wśród polskich znaków towarowych w rankingu „Rzeczpospolitej”. Dziś jego marka jest warta ponad 4,5 mld zł. W rankingu wygrywa z Biedronką i PKO BP.

Ranking najcenniejszych polskich marek już po raz dwunasty  opracowała „Rzeczpospolita”, a wczoraj, w Warszawie odbyła się uroczysta gala.

Jak pochwalił się koncern, już po raz dziewiąty to właśnie Orlen został zwycięzcą plebiscytu, od 2007 r. nieprzerwanie zajmując pozycję lidera polskiego rynku. - Jego wartość w tym czasie wzrosła o 74 proc. - napisała „Rzeczpospolita”. - Przyczynił się do tego zarówno rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce, jak i rozwój sieci z charakterystycznym logo Orlenu.

W tym roku wartość marki wyniosła ponad 4,5 mld zł. To wzrost o ok. 100 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku.

Jak podaje „Rzeczpospolita”, w  zestawieniu opracowanym na podstawie kryteriów finansowych i opinii badanych klientów ujęto 330 marek działających na polskim rynku (nie tylko z polskim kapitałem). Drugą po Orlenie najcenniejszą marką została Biedronka, która prowadzi w całej Polsce ok. 2,6 tys. sklepów, a trzecie miejsce zajął dotychczasowy  wicelider rynku, czyli PKO Bank Polski. Zestawienie dziennika ujmowało również rankingi poszczególnych branż.


 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE