reklama

Na razie nie ma 12 mln zł na stary most

Opublikowano:
Autor:

Na razie nie ma 12 mln zł na stary most - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMiejski Zarząd Dróg poinformował, że choć dokumentacja projektowa już jest, to w budżecie na ten rok nie ma pieniędzy na remont starego mostu. Na razie nie wiadomo też, jak będzie w przyszłym.

Miejski Zarząd Dróg poinformował, że choć dokumentacja projektowa już jest, to w budżecie na ten rok nie ma pieniędzy na remont starego mostu. Na razie nie wiadomo też, jak będzie w przyszłym.

Dokumentację projektową remontu część drogowej mostu im. Legionów Józefa Piłsudskiego (bez kolejowej), którą na mocy przetargu nieograniczonego opracowała firma Transprojekt Gdański za ponad 158 tys. zł brutto, MZD otrzymał w piątek. - Zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym remont mostu był planowany na 2013r. - mówi rzecznik MZD, Konrad Kozłowski. - Ostateczna decyzja w sprawie terminu przeprowadzenia remontu będzie jednak wynikała z możliwości budżetu. Obecnie nie ma zarezerwowanych środków w budżecie na realizacje tej inwestycji w 2012r., natomiast w tym roku zapadnie decyzja, czy most będzie remontowany w 2013r. i z jakich źródeł będzie finansowany remont.

Konrad Kozłowski dodaje, że aktualnie drogowcy szukają możliwości pozyskania środków zewnętrznych na zrealizowanie tej inwestycji w 2013r. w oparciu o różne programy - niektóre z nich przewidują możliwości dofinansowania tylko remontu mostu, inne całego ciągu komunikacyjnego. - Optymalnym rozwiązaniem do którego będzie dążył Miejski Zarząd Dróg, będzie remont mostu wraz z dojazdami w rejonie ulic Kolejowej i Mostowej - zapowiada rzecznik MZD.

Na czas remontu, czyli mniej więcej na trzy miesiące, most zostanie całkiem wyłączony z ruchu. Jak podaje rzecznik MZD, szacowany koszt inwestycji to 11-12 milionów zł. Z kolei według opracowania projektowego (bez remontu ul. Mostowej i Kolejowej) koszty remontu części drogowej mostu są znacznie niższe - ok. 7,5 mln zł netto (zakres prac obejmuje m.in. wymianę: urządzeń dylatacyjnych, nawierzchni jezdni i chodników, nawierzchni na dojazdach na odcinkach długości 16m od dylatacji na północnym i południowym brzegu, elementów wyposażenia mostu, a także zabezpieczenie antykorozyjne stalowego krawężnika i zabezpieczenie przed korozją stalowej konstrukcji mostu w okolicach urządzeń dylatacyjnych.

Czytaj też:  Radny Kras apeluje: zmieńmy nazwę mostu!

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE