W siedzibie Komunikacji Miejskiej Płock odbyła się prezentacja autobusu miejskiego, jaki powstaje w fabryce w Kutnie. Lada tydzień KM ogłosi przetarg na zakup 15 pojazdów.
W Płocku jest ponad 120 czerwoniaków, większość to już niestety autobusy stare, bardzo wysłużone. Dlatego cieszy unijna dotacja, jaką KM otrzyma w tym roku m.in. na zakup 15 nowych, niskopodłogowych pojazdów.
Wniosek już w 2010 r. opracowała firma zewnętrzna. Pięć przegubowców ma mieć długość do 18,5 metra, a 10 mniejszych autobusów - do 12,5 metra. Pięć pojeździ na oleju napędowy, a 10 wykorzysta biopaliwa, spełniając surowe normy emisji zanieczyszczeń. Pojazdy będą przystosowane do przewozu niepełnosprawnych i wyposażone w systemy informacji dźwiękowej, co ułatwi życie niewidomym i niedowidzącym.
KM wkrótce ogłosi przetarg na zakup maszyn, ale chętni już zachwalają swoją ofertę. W środę w siedzibie firmy przy ul. Przemysłowej firma AMZ z Kutna pokazała autobus miejski AMZ CS12LF. Pojazd wyposażony jest w silnik produkcji amerykańskiej Cummins ISB250 oraz automatyczną, pięciobiegową skrzynię biegów Vioith Diwabus. Dwunastometrowej długości autobus posiada 105 miejsc, w tym 32 siedzące.
- Zaprezentowany u nas autobus jest egzemplarzem prototypowym – informuje Anna Kicińska, specjalistka ds. komunikacji zewnętrznej w KM Płock. - AMZ Kutno otrzymało już pierwsze zamówienie od Miejskiego Zakładu Komunikacji w Kutnie.
Autobus wywarł dobre wrażenie. Co istotne, w kutnowskim prototypie zainstalowano tzw. siedzenia „antywandalowe” – oznacza to, że są trudne do zniszczenia – oderwania, pocięcia, podziurawienia itd. Wkrótce na ulicach Płocka KM będzie miała możliwość testowania autobusu AMZ CS12LF.
Fot. KM Płock