Bezpłatne rejsy statkiem, przejażdżki Ciuchcią Tumską, szanty na molo, zwiedzanie amfiteatru – to część atrakcji, jakie czekają na płocczan już 3 września.
To wszystko z okazji 41. Regat o Puchar Wrzosu Prezydenta Miasta Płocka, które można będzie obserwowac z plaży. Atrakcje przygotował je Urząd Miasta Płocka w ramach kolejnej odsłony kampanii „Płock. Zero dryfu”. Właśnie takie hasło ma promować miasto, w zapomnienie odejdzie „Płock. Wrażeń moc”. Które jest lepsze i czy przyniesie spodziewany efekt? Zdania są podzielone, na razie przeważa krytyka.
Kampania „Płock. Zero dryfu” ma na celu popularyzację walorów Wisły w okolicach Płocka, a także całego Zalewu Włocławskiego, jako wyjątkowego a nieodkrytego miejsca do uprawiania żeglarstwa i innych sportów wodnych. Zalew ma powierzchnię porównywalną z jeziorem Śniardwy, największym naturalnym akwenem w Polsce. Atutem Wisły są zarówno bardzo dobre warunki do żeglowania, jak i unikalne walory przyrodnicze.
W sobotę 3 września, podczas regat o Puchar Wrzosu chętni będą mogli pojechać „Ciuchcią Tumską” na trasie zoo – molo (godz. 11, 12, 13, 14, 15) i popłynąć statkiem (rejsy o 12.15, 13.15, 14.15, 15.15, 16.15). Kursy będą bezpłatne, liczba miejsc ograniczona (statek: 150 osób, ciuchcia: 40 osób). Podczas rejsów będzie można posłuchać opowieści przewodnika o Wiśle i Płocku oraz wziąć udział w konkursach z nagrodami.
Na molo wystąpi zespół szantowy „Szczury lądowe”. Będzie można też zwiedzać amfiteatr (wejścia od 11.15 do 16.15 co godzinę). Na stoisku promocyjnym, usytuowanym przy molo, zainteresowani otrzymają informacje o atrakcjach Płocka i okolic.
Kampania „Płock. zero dryfu” zaczęła się od oklejenia reklamą 50 jachtów czarterowanych w obrębie wielkich jezior mazurskich. Pływają one z hasłem „Płock. Zero dryfu” po mazurskich wodach od początku lipca, wzbudzając ogromne zainteresowanie. Każda łódź wyposażona jest w komplet materiałów promocyjnych, zachęcających do odwiedzenia Płocka i żeglowania po Wiśle. Kolejnym etapem kampanii były imprezy promocyjne w Mikołajkach (m.in. rejsy statkiem, konkursy, koncert), towarzyszące XVIII Otwartym Żeglarskim Mistrzostwom Polski Dziennikarzy. Akcję wspiera Płocka Lokalna Organizacja Turystyczna.