Segment detaliczny przynosi koncernowi wymierne zyski. ORLEN Unipetrol właśnie otworzył pierwszy sklep "Stop Cafe" w Pradze. Na 43 metrach przy ul. Thámova (niedalelko stacji metra Křižíkova) sprzedawane są ciepłe przekąski i inne produkty spożywcze. Docelowo sklepy mają funkcjonować pod szyldem "Orlen Go!".
- Grupa ORLEN z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy „Stop Cafe", które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach - mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Biuro prasowe koncernu zapewnia, że jest nie tylko smacznie, ale też zdrowo.
- Klienci znajdą wiele smacznych i świeżych przekąsek przygotowanych na miejscu, w oparciu o własne, sprawdzone receptury. Prosty skład produktów, bez substancji konserwujących i wzmacniaczy smaku, jest gwarancją nie tylko szybkiego, ale też zdrowego posiłku. Ofertę sklepu dopełniają świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także aromatyczna kawa, parzona z wyselekcjonowanych ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.
Co ciekawe, za kawę będzie można zapłacić bezpośrednio przy ekspresie.
- Budowa nowych formatów sprzedaży detalicznej w Czechach to kolejny krok we wzmacnianiu biznesu detalicznego Grupy ORLEN. Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką „ORLEN w ruchu" powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych - zapowiada koncern.
W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.