Reklama

Jak nie dać się oszustom? - pytaj w ZUS

Opublikowano:
Autor:

Jak nie dać się oszustom? - pytaj w ZUS - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Jak nie dać nabrać się na „usługi” nieuczciwych pośredników, oferujących outsourcing pracowników – sprawdźcie podczas Tygodnia Przedsiębiorcy.

Jak nie dać nabrać się na „usługi” nieuczciwych pośredników, oferujących outsourcing pracowników – sprawdźcie podczas Tygodnia Przedsiębiorcy.

Płocki oddział ZUS-u przygotował informacyjno-edukacyjną kampanię dla przedsiębiorców. W dniach 18-22 listopada będą się oni mogli dowiedzieć, jak korzystać z nowej wersji programu Płatnik, dlaczego warto skonfigurować w firmowym laptopie Platformę Usług Elektronicznych ZUS, jak nie dać się podejść oszustom, na jakich zasadach można skorzystać z ulg i umorzeń w spłacie zaległych składek oraz z abolicji składkowej.

Każdy przedsiębiorca będzie mógł poznać wszystkie dostępne instrumenty ułatwiające spłatę zadłużenia wobec ZUS, dowiedzieć się, czy może ubiegać się o rozłożenie na raty swoich należności, czy właściwsze w jego przypadku może być odroczenie płatności. Otrzyma także informacje o abolicji składkowej.

– W trakcie Tygodnia Przedsiębiorcy można dowiedzieć się, jak rozliczać się z ZUS bez wizyty w oddziale, efektywnie korzystać z nowych narzędzi Platformy Usług Elektronicznych ZUS: e-płatnika PUE (alternatywy zarówno dla programu Płatnik, jak i comiesięcznych wizyt w oddziale ZUS) czy zusomatów (urządzenia te dają możliwość, dzięki interaktywnym „wrzutkom” poświadczonego złożenia dokumentów w ZUS o każdej porze dnia i nocy) – poinformowała Barbara Smardzewska-Czmiel, rzeczniczka płockiego ZUS-u. – Przedsiębiorcy, którzy nadal korzystają z programu Płatnik, dowiedzą się również o istotnych wprowadzonych zmianach w tym narzędziu. Tydzień Przedsiębiorcy będzie także okazją do założenia profilu płatnika na PUE.

W siedzibie ZUS przy al. Piłsudskiego 2B przedsiębiorcy będą mogli spotkać się również z przedstawicielami Urzędu Skarbowego w Płocku (18 i 20 listopada), Oddziału Ewidencji Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Płocka (19 i 21 listopada), Miejskiego Urzędu Pracy oraz Państwowej Inspekcji Pracy (22.11 listopada).

Podczas Tygodnia Przedsiębiorcy zorganizowanych będzie pięć seminariów. Każde z nich potrwa w godzinach 10-12 i 15.30-17.30. Oto ich tematy:
18 listopada: Innowacyjne rozwiązania dotyczące nowych usług elektronicznych zapewniających lepszą komunikację z Zakładem;
19 listopada: Dobrowolna spłata należności w ramach udzielanych ulg oraz zasady obowiązujące w zakresie umarzania należności;
20 listopada: Abolicja w opłacaniu składek i wymagania jakie muszą zostać spełnione aby złożony wniosek mógł być rozpatrzony przez Zakład;
21 listopada: Zmiany w przepisach prawa, w tym możliwość skorzystania z ubezpieczeń przez osoby sprawujące opiekę nad dziećmi do lat 5;
22 listopada: Outsourcing pracowników oraz problemy jakich może przysporzyć nierzetelna firma oferująca takie usługi.

Chętni do udziału w seminariach powinni zgłaszać się telefonicznie pod numerem 502 001 101, e-mail lub mailowo pod adresem [email protected]

Fot. Portal Płock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE