Tylko do 19 stycznia do Ratusza mogą zgłaszać się mieszkańcy i wspólnoty mieszkaniowe, którzy w tym roku planują usunąć z dachów i balkonów niebezpieczny azbest.
Zgodnie z unijnym prawem, azbest ma zniknąć z dachów, balkonów i domów do 2032 r., w Polsce od kilku lat realizowany jest program związany z usuwaniem i utylizacją szkodliwego materiału.
Jak dziś poinformowało biuro prasowe Ratusza, możliwe jest wsparcie finansowe w zakresie demontażu, załadunku i transportu materiałów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwiania, ale czasu na zgłoszenie wniosków zostało niewiele. Aby Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej sfinansował prace, osoby i wspólnoty mieszkaniowe, które chcą w tym roku usunąć azbest z dachów czy osłony balkonów, muszą zgłosić ten zamiar do 19 stycznia.
Potrzebne druki należy zanieść do Urzędu Miasta Płocka do Oddziału Ochrony Środowiska, pok. E-52/1, tel. 24 367 15 08 w godzinach pracy urzędu z wypełnionym i .
Fot. UMP