Reklama

Reklama

Eksperci Energi w ogniu pytań. Najczęściej o brak faktur

Opublikowano: śr, 19 lip 2017 18:33
Autor:

Eksperci Energi w ogniu pytań. Najczęściej o brak faktur - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Przez półtorej godziny eksperci Energi dyżurowali w redakcji Portalu Płock. Pomagali rozwiązać sprawy, m.in. te związane z brakiem rachunków za prąd. Kilka spraw udało się załatwić niemal od ręki.

Reklama

Przez półtorej godziny eksperci Energi dyżurowali w redakcji Portalu Płock. Pomagali rozwiązać sprawy, m.in. te związane z brakiem rachunków za prąd. Kilka spraw udało się załatwić niemal od ręki. 

Od kilkunastu miesięcy niektórzy abonenci Energi borykają się z nietypowym problemem. Nie dostają oni faktur, o czym kilkukrotnie informowaliśmy na łamach naszego Portalu. Wszystko było spowodowane zmianą systemu informatycznego spółki, który teraz jest funkcjonalniejszy. Marne to jednak pocieszenie dla klientów, którzy nie otrzymują faktur za energię elektryczną. Na te i inne pytania eksperci operatora odpowiadali dziś wprost z redakcji Portalu Płock. 

- Większość klientów tego nie odczuła - tłumaczył dziś Andrzej Lis-Radomski, pracownik Energi. - System jest cały czas stabilizowany. Prowadzimy prace, żeby ten problem rozwiązać. Boryka się z nim już niewielka liczba odbiorców. Nad każdym konkretnym przypadkiem pracujemy od podstaw, żeby rzetelnie rozliczyć z zużycia prądu. 

Problem dotknął nie tylko mieszkańców Płocka, ale też innych miejscowości. Specyfikacja geograficzna nie jest tu więc kluczowa. Dużo bardziej pasuje słowo "losowość". 

- Nie ma idealnych systemów informatycznych, zawsze jakieś błędy się pojawią - wyjaśniał z kolei Stanisław Konował. - Dla nas problemem jest to, że trwa to tak długo.  

Rzeczywiście, problemy z niedostarczaniem faktur do niektórych klientów ciągną się w nieskończoność. Do rekordzistów rachunki nie przychodzą nawet od 2 lat. Eksperci radzą, żeby w takim przypadku regularnie wpłacać oszacowaną na podstawie wcześniejszych faktur kwotę. Trafia ona bowiem na konto indywidualne, więc nie ma ryzyka, że pieniądze gdzieś znikną. Szok przy wystawieniu zaległej faktury będzie więc dużo mniejszy, a może to być wręcz nadpłata. 

Nie wszyscy mieszkańcy słuchali jednak rad i nie wpłacali pieniędzy w ciemno. Po rozliczeniu kilku miesięcy kwota może więc niebezpiecznie urosnąć. Jak informowali eksperci każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, a okres spłaty może być rozłożony na maksymalnie sześć miesięcy. 

Eksperci dyżurowali w siedzibie naszej redakcji przez ponad półtorej godziny. Przez ten czas zapoznali się kilkoma problemami, jakie przesłaliście mailowo, a kolejne kilka rozmów odbyło się telefonicznie. Jedną ze spraw, zgłoszoną przez pana Edwarda, udało się rozwiązać jeszcze przed 14:00. 

- Faktura została właśnie wydrukowana. Jutro zostanie dostarczona na pocztę i wysłana do abonenta - poinformowali pod koniec. 

Wszystkie pozostałe sprawy oczywiście zostaną rozpatrzone indywidualnie, a mieszkańcy którzy zgłosili problemy w ramach dyżuru powinni oczekiwać informacji zwrotnej w ciągu kilku dni.

Najważniejszy jest jednak kontakt ze spółką. W sprawach dotyczących faktur należy dzwonić pod numer 555 555 555, a w przypadkach technicznych, jak np. zwisające kable na pogotowie energetyczne pod nr 991. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.