reklama
reklama

Chwila nieuwagi i bum! Ile zapłacimy za spowodowanie stłuczki w tym roku?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PP

Chwila nieuwagi i bum! Ile zapłacimy za spowodowanie stłuczki w tym roku? - Zdjęcie główne

foto PP

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Z początkiem 2022 r. wszedł w życie nowy taryfikator mandatów. Przerażenie budzą informacje o horrendalnych stawkach mandatów za przekroczenie prędkości. A jak jest w przypadku kolizji?
reklama

Zgodnie z nowym, surowym taryfikatorem minimalny mandat za spowodowanie zagrożenia to 1000 zł, I to pod warunkiem, że ucierpiały tylko pojazdy, a nie ludzie.

- W przypadku zdarzenia, w wyniku którego nikt z uczestników ruchu nie ucierpiał, policja wypisuje mandat za przewinienie, które skutkowało stłuczki i dolicza 1000 zł za samo spowodowanie kolizji. Wcześniej jeśli bezpośrednią przyczyną stłuczki było wykroczenie za 100 zł, policjant dodawał do tego 200 zł - podkreśla portal motofakty.pl.

Problemy na drodze oznaczają niestety głębsze sięgnięcie do kieszeni. Otóż jeśli podczas stłuczki ktoś nawet nieznacznie ucierpiał, kwota minimalnego mandatu dla sprawcy - tylko za samo spowodowanie kolizji - wzrasta do 1500 zł.

Dodajmy, że jeśli nie ma poszkodowanych osób, a sprawca jest znany, uczestnicy nie są pod wpływem alkoholu lub narkotyków, nie musimy wzywać policji. W takim przypadku najlepiej spisać oświadczenie o winie, a szkody zostaną usunięte z OC sprawcy.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama