Ratusz rozstrzygnął przetarg na koncepcje marketingowe dla trzech terenów inwestycyjnych: Jaru Brzeźnicy, nabrzeża wiślanego od Brzeźnicy do Płockiego Towarzystwa Wioślarskiego i płockiego lotniska. Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie opracować ofertę inwestycyjną dla tych terenów, wymyślić sposób na ich promocję wśród potencjalnych inwestorów, łącznie ze szczegółową kampanią informacyjno- promocyjną itp.
Jednym słowem chodzi o to, by nie robić wszystkiego po omacku i niespójnie, ale z głową, z odpowiednim planem. - To w pewnym sensie ruch wyprzedzający zagospodarowanie tych terenów - wyjaśnia Ratusz. - Koncepcje mają pokazać m.in., jak wykorzystać ten teren inwestycyjnie, jakie branże mogą tu i tu planować swoje inwestycje.
Na przykład jeśli miasto wie już, że jar Brzeźnicy chce zagospodarować jako park rekreacyjny, zainteresowani mogą być inwestorzy z branży turystycznej, gastronomicznej, hotelarskiej itp. Gdy już pojawi się inwestor, miasto pokaże gotowy plan z wyselekcjonowaną ofertą inwestycyjną. Ponadto wykonawca będzie musiał obmyślić kampanię promocyjną, by inwestorzy mieli szansę dowiedzieć się, jakie mają możliwości w tych trzech miejscach Płocka, jakie narzędzia marketingowe wykorzystać, w jakich miastach czy na jakich targach promować te oferty, by nie startować z nimi w ciemno.
Zainteresowane opracowaniem koncepcji były trzy firmy - z Warszawy, Lublina i Katowic. Najniższą cenę - ponad 243 tys. zł zaproponowało konsorcjum agencji reklamowej Formind z Katowic i PiMedia z Siemianowic Śląskich.
Na pierwszy etap, czyli opracowanie koncepcji marketingowych, wykonawca ma miesiąc od podpisania umowy, a do połowy listopada br. ma czas na ich realizację.
Czytaj też: