Miasto tonie w ulotkach, plakatach i innych materiałach reklamowych - naklejane jedna na drugą, pstrokate, krzykliwe "zdobią" niemal każdą latarnię, płotek, wejście do klatki schodowej, wiatę przystankową, a nawet drzewa - słowem każdą powierzchnię, która ma szansę znaleźć się w polu widzenia klienta. Podarte strzępki świstków i wyblakłych ulotek informujących o nowej chwilówce, kursie w szkole podyplomowej, nieruchomości na sprzedaż fruwają na wietrze aż nie przykryje ich nowy świstek.
Wszystkie te ogłoszenia i reklamy są umieszczane nielegalnie - nie można tak po prostu pozaklejać materiałami reklamowymi miasta. Niestety, firmy nic sobie z tych zakazów nie robią.
- Miejski Zarząd Dróg w ostatnich tygodniach wszczął kilka postępowań administracyjnych w stosunku do firm rozwieszających nielegalnie plakaty na terenie Płocka - informuje Konrad Kozłowski z biura prasowego Ratusza. - Kary z tego tytułu będą dotkliwe i sięgają w sumie kilkunastu tysięcy złotych. Nielegalne rozklejanie plakatów przez osoby fizyczne, które robią to na zlecenie firm lub samodzielnie stanowi wykroczenie z art. 63a Kodeksu Wykroczeń i także jest objęte sankcjami karnymi. Ostrzegamy, że wszelkie umieszczanie reklam i ogłoszeń na drzewach, latarniach, przystankach, sygnalizatorach jest działaniem nielegalnym. Przypominamy, że na terenie miasta znajdują się specjalne słupy ogłoszeniowe do tego celu. Obowiązek uzyskania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wynika z Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (j.t. Dz. U. z 2013r., poz.260 ze zm). Niedopełnienie formalności i brak zgody na zajęcie pasa drogowego w konsekwencji skutkuje wymierzeniem kary pieniężnej, stanowiącej dziesięciokrotność opłaty podstawowej.
Jak podkreśla Konrad Kozłowski, często jest tak, że rozklejane nielegalnie plakaty informują o imprezach, nad którymi mają patronat medialny płockie redakcje prasowe czy są sponsorowane np. przez płockie firmy lub są objęte patronatem władz samorządowych. Takie działanie w negatywnym świetle stawia media, sponsorów i patronów finansujących imprezę, których logotypy widnieją na plakatach.