Czy jeden specjalista poradzi sobie ze wszystkimi zagadnieniami?
Można na chwilę przyjąć, że zamiast decydować się na outsourcing, firma chce realizować wszystkie usługi programistyczne siłami własnych pracowników. Problemy związane z tym podejściem są przynajmniej dwa:
- poszczególne rozwiązania mogą wymagać zastosowania zupełnie różnych technologii, a nawet najlepszy specjalista zajmujący się pewnymi językami programowania lub zagadnieniami, może nie mieć kompetencji na tym samym poziomie przy realizacji innych zdań, co by oznaczało konieczność zwiększenia zatrudnienia;
W przypadku outsourcingu to po stronie realizatora leży obowiązek zapewnienia właściwej obsługi, więc całość powinna odbywać się szybciej, sprawniej i do wykonania konkretnych zdań zawsze powinien być delegowany człowiek o odpowiednich kompetencjach. Taką ofertę znaleźliśmy np. na stronie https://www.innotion.pl/outsourcing
Swoboda działania i lepsza wydajność
Jakakolwiek forma kontraktu z programistą jest ograniczeniem swobody działania przedsiębiorcy. Usługi informatyczne w outsourcingu są korzystniejsze, ponieważ taką umowę zdecydowanie łatwiej jest renegocjować i zwykle już na wstępie zawiera ona pewne mechanizmy elastycznej wyceny. Skalowanie działalności – i w górę, i w dół – jest dzięki temu zdecydowanie łatwiejsze.Taki schemat działalności pozwala na utrzymanie w firmie minimalnego działu informatycznego, zajmującego się bieżącą działalnością czy integracjami, natomiast najbardziej skomplikowane, a więc i generujące najwyższe koszty oraz najbardziej czasochłonne zadania można wtedy zlecić na zewnątrz, zachowując funkcjonalny margines wewnątrz organizacji.
Mniejsze wątpliwości w rozliczeniach
Obowiązujące obecnie formalne rozwiązania w zakresie kontraktów o pracę kompletnie nie przystają do rzeczywistości i sposobu pracy specjalistów IT. Usługi informatyczne rzadko wycenia się za godzinę, z kolei od strony księgowej opanowanie rozliczeń usługowych tylko wewnątrz organizacji bywa kwestionowane przez różne instytucje rządowe.Outsourcing rozwiązuje ten problem, bo zostaje tylko jedna faktura za usługi informatyczne – żadnych dwuznaczności, pełna jasność sytuacji i prostsze księgowanie. Właśnie dlatego na zlecanie zadań informatycznych na zewnątrz decydują się także te firmy, które korzystają ze wsparcia w tym zakresie praktycznie w trybie ciągłym.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.