Współtworzyła fotoceramikę na kamieniach w ogródku Książnicy Płockiej, w Łodzi płocczanka brała udział w konkursie, w którym startowali artyści nie tylko z Polski. Po obejrzeniu tej wystawy usytuowanej w pięknym ogrodzie wiklina na pewno nie będzie kojarzyła się nam wyłącznie z koszykami.
To już dwunaste spotkanie artystów, studentów zainteresowanych rzeźbą i wikliną, pasjonatów. Wszyscy spotkają się, aby kreować przestrzeń wypełnioną niesamowitą sztuką, którą podpowiada wyobraźnia, natomiast rzeczywista forma jest rezultatem pomysłowości, talentu i chęci tworzenia. Formy przestrzenne powstają na miejscu, umożliwiając podglądanie procesu twórczego, a dzieje się to pod okiem artysty sztuki wikliny i land artu prof. Jerzego Stępaka.
W XII Międzynarodowym Plenerze Form z Wikliny i Sztuki Land Art'u w Łodzi brali udział artyści i naukowcy z 15 państw świata, w tym - oprócz polskich przedstawicieli - kolejni przyjechali także z Chile, Danii, Japonii, Francji, Niemiec, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych czy z Izraela. W trakcie paneli poruszano m. in. temat arteterapii. Odbył się również konkurs "Między Formą Naturalną a Geometrią. Stulecie Awangardy w Polsce", w którym płocczanka, Marta Lichowska otrzymała piątą nagrodę - wyróżnienie za pracę, zrealizowaną z użyciem wikliny w ogrodzie Poleskiego Ośrodka Sztuki w Łodzi. Główna nagroda w konkursie trafiła do utytułowanego artysty Bernarda Borzęckiego. Grono jury pod przewodnictwem prof. Wojciecha Karolaka z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych długo nie mogło zdecydować jak rozdzielić nagrody. Poziom był bardzo wysoki. W szranki stanęli tacy artyści jak m.in. Kazimierz Krewniak, Barbara i Masakatsu Yoshida, Jan Pfeifer czy Anne Marie Frascoli.
W warsztatach wikliniarskich brali udział mieszkańcy z Domu Pomocy społecznej „Nad Jarem” w Nowym Miszewie. DPS słynie z pracowni artystycznych, jedną z nich plastyczną prowadzi właśnie Marta Lichowska, która dała się poznać płockiej publiczności m.in. współautorskimi działaniami z fotografikiem Markiem Konarskim - scenografią do Jubileuszu Henryka Błażejczyka w Teatrze Płockim, a także ekspozycją stałą „Do poezji Broniewskiego Siedem Dni Stworzenia” fotoceramiką na kamieniach z elementami miedzianymi w ogrodzie Książnicy Płockiej.
Wszystkie prace powstałe w trakcie pleneru można oglądać w Poleskim Ośrodku Sztuki oraz w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi. Co roku powstają nowe i uzupełniają kolekcję, tworząc niezwykły krajobraz. Zostanie on uwieczniony i opisany w katalogu, który będzie miał formę książkową.