Zastosowanie sztucznej inteligencji w firmie

Opublikowano:
Autor:

 Zastosowanie sztucznej inteligencji w firmie - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Prawie codziennie jesteśmy zasypywani informacjami na temat rozwoju sztucznej inteligencji i jej szerokiego zastosowania. Wiele zachodnich firm już dziś wykorzystuje w swojej codziennej pracy Boty, które w znacznym stopniu usprawniają pracę w przedsiębiorstwie oraz znacznie podnoszą jej przychody. Sztuczna inteligencja (AI) na świecie rozwija się w najlepsze. W Polsce rewolucja właśnie się zaczyna. Przykładowo branża handlowa dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego automatyzuje system rekomendacji. Firmy związane ze służbą zdrowia używają AI do przeprowadzania wywiadów z pacjentami za pośrednictwem portali internetowych.

Prawie codziennie jesteśmy zasypywani informacjami na temat rozwoju sztucznej inteligencji i jej szerokiego zastosowania. Wiele zachodnich firm już dziś wykorzystuje w swojej codziennej pracy Boty, które w znacznym stopniu usprawniają pracę w przedsiębiorstwie oraz znacznie podnoszą jej przychody. Sztuczna inteligencja (AI) na świecie rozwija się w najlepsze. W Polsce rewolucja właśnie się zaczyna. Przykładowo branża handlowa dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego automatyzuje system rekomendacji. Firmy związane ze służbą zdrowia używają AI do przeprowadzania wywiadów z pacjentami za pośrednictwem portali internetowych.

Ze sztucznej inteligencji korzysta z dużym powodzeniem branża telekomunikacyjna oraz bankowa. Od  dłuższego już czasu używane są również w rolnictwie, ubezpieczeniach. Nie jest dla nas również zaskoczeniem fakt, że AI jest wdrażana od dłuższego czasu w samolotach, czy samochodach. (Według danych IHS w roku 2015 tylko 8% nowych aut było wyposażonych w AI, w 2025 ten wskaźnik ma wzrosnąć nawet do 109%)

Każdego dnia jesteśmy zasypywani różnymi informacjami, począwszy od zalewających kadry CV osób chętnych do pracy, zapytań ofertowych, próśb o pomoc w wyborze produktu, czy usługi. Wyobraźmy sobie, że zlecamy segregację zapytań lub udzielanie odpowiedzi na często powtarzające się zapytania Wirtualnemu Asystentowi. Odciążymy tym samym siebie i innych pracowników z dużej części codziennych zadań. Wiele obowiązków zostanie przeniesionych do Bota, co pozwoli nam na oszczędność czasu (w tym czasie będziemy mogli zająć się sprawami, które wymagają aby zająć się nimi osobiście). Zastosowanie Bota, często pozwala na ograniczenia kadrowe, ponieważ może on przejąć część obowiązków, bez potrzeby zatrudniania dodatkowych osób. Wirtualny Asystent pracuje 24 godz. na dobę, nie potrzebuje przerw, nie chodzi na urlopy i zwolnienia.  Dodatkowym plusem korzystania z Bota, jest przykład Chatbota, służącego jako doradca zakupowy. Może on prowadzić konwersację jednocześnie z kilkoma osobami, co w przypadku pracownika obsługi klienta jest fizycznie niemożliwe.  

Ciągła potrzeba wprowadzania udoskonaleń i renowacji w firmach zmusza je do poszukiwania nowoczesnych rozwiązań. Korzystanie z Botów jest polecane firmom, którym  nie wystarcza oprogramowanie z którego korzystają codziennie. Cechująca je dokładność, szybkość rozwiązywania nawet najbardziej złożonych problemów sprawia, że ich zastosowanie jest wysoce atrakcyjne dla szybko rozwijającego się biznesu. Zostawiając daleko w tyle tradycyjne oprogramowanie, które częściej jest dużo mniej efektywne oraz obciążone ryzykiem wystąpienia błędów.

Wdrożenie sztucznej inteligencji pozwala na znaczące zoptymalizowanie procesów biznesowych, ponieważ może ona zostać wykorzystana w prawie wszystkich działaniach firmy. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE