Reklama

Reklama

Zardzewiały szlaban. Może spaść na głowę!

Opublikowano: 4 lipca 2014 11:58
Autor:

Zardzewiały szlaban. Może spaść na głowę! - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Szlaban przed przejazdem kolejowym na Wyszogrodzkiej jest tak skorodowany, że wygląda jakby za chwilę miał się złamać - zaalarmował nas czytelnik. Płocczanin przypuszcza, że był już wcześniej złamany, bo dostrzegł ślady po spawaniu.

Reklama

Szlaban przed przejazdem kolejowym na Wyszogrodzkiej jest tak skorodowany, że wygląda jakby za chwilę miał się złamać - zaalarmował nas czytelnik. Płocczanin przypuszcza, że był już wcześniej złamany, bo dostrzegł ślady po spawaniu.

Udaliśmy się na miejsce, aby sprawdzić, czy w istocie szlaban przy tamtejszym przejeździe kolejowym jest w tak kiepskim stanie, o jakim wspominał czytelnik. Na miejscu zastaliśmy pracującego tam dróżnika, który, delikatnie mówiąc, nie był zbyt szczęśliwy naszym zainteresowaniem zabezpieczeniem, a to okazało się rzeczywiście mocno wysłużone i zardzewiałe.

Sprawny szlaban przy przejeździe kolejowym, którym dzień w dzień PKN Orlen przewozi swoje ładunki, jest wręcz niezbędny i wpisany w obowiązujące w takich miejscach procedury bezpieczeństwa, aby wyeliminować ryzyko kolizji lub wtargnięcie nieuważnego pieszego na tory. Dróżnik jest zobowiązany zamknąć go na około 3, 4 minuty przez przejazdem pociągu, aby zabezpieczyć wszystkich, którzy w tym momencie tamtędy przejeżdżają lub przechodzą, co niekiedy prowadzi nawet do powstawania obustronnych korków.

Powinien być także obstawiony znakami ostrzegawczymi, ewentualnie dodatkową sygnalizacją świetlną i dźwiękową.No i z całą pewnością nie powinien być przeżarty rdzą!

Dlatego w środę zadaliśmy kilka pytań rzecznikowi PKP PLK Maciejowi Dutkiewiczowi, bowiem to właśnie na tej spółce ciąży odpowiedzialność za jego stan i ewentualne następstwa, gdyby faktycznie doszło do jakiegoś nieszczęścia. Co prawda rzecznik rezyduje w Warszawie, ale wysłaliśmy mu zdjęcia skorodowanego szlabanu z nadzieją na szybką odpowiedź.

Zadziwiająca była wręcz prędkość reakcji. Nie dość, że następnego dnia, w czwartek, 3 lipca pomalowano szlaban, to dowiedzieliśmy się, że planowany jest remont i wymiana urządzeń zabezpieczenia ruchu na wspomnianym przejeździe. Remont, jak zapowiada Maciej Dutkiewicz, obejmie m. in. wymianę zapór, montaż świetlnych sygnalizatorów drogowych i ostrzegawczych urządzeń akustycznych. Zapewnił także, że PKP PLK dba o ich konserwację na bieżąco, ponieważ w marcu tego roku szlaban został naprawiony i pomalowany.

– Szlaban ponownie zespawano, natomiast postaramy się, aby do kompleksowej wymiany całej infrastruktury doszło jak najszybciej – zapewnił dzisiaj ponownie naszą redakcję. – Nasi technicy będą czuwać nad tym, aby móc go używać w bezpieczny sposób.

Cóż, nam pozostaje już tylko czekać na wywiązanie się z powyższych zapowiedzi.

Fot. Portal Płock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (2)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.