Właśnie po takiej trasie ma kursować skład TLK „Flisak”, który powinien rozpocząć kursowanie wraz nowym rozkładem jazdy. Zgodnie z informacjami, do których dotarł kolejowyportal.pl, ten ma wejść w życie po 12 grudnia 2021 roku.
To póki co tylko spekulacje, jednak zgodnie z nimi TLK „Flisak” ma podróżować po linii kolejowej nr 33 (Sierpc – Rypin), a więc po szlaku, który decyzją PKP, zostanie wkrótce wyremontowany.
- Faktycznie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do remontu linii kolejowej nr 33 na szlaku Sierpc – Rypin - potwierdza Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w rozmowie z nami. - Na odcinku około 12 km m. in. wymienione zostaną szyny i podkłady oraz oczyszczona i uzupełniona podsypka – dodaje.
Prace te zaplanowano na drugą połowę czerwca i potrwają do końca września i są kluczowe w perspektywie uruchomienia połączenia z Płocka do Gdyni.
- Ich realizacja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów na wyremontowanym odcinku z 20 do 80 km/h – tłumaczy Zieliński. - Obecnie z linii korzystają tylko pociągi towarowe, jeżdżące z prędkością 20-80 km/h, w zależności od odcinka. Podczas prac ruch pociągów na linii będzie wstrzymany. Pociągi do Brodnicy pojadą zmienioną trasą przez Toruń i Jabłonowo Pomorskie – uzupełnia.
Czy to wskazuje, że Płock zyska dalekobieżne połączenie? W PKP Intercity póki nie chcą komentować tych informacji.
- O rocznych rozkładach jazdy bądź o ich zmianach korektami w trakcie rocznego okresu obowiązywania rozkładu jazdy informujemy w czasie bezpośrednio poprzedzającym ich wprowadzenie - odpowiada tajemniczo Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intecity.
Jak wylicza kolejowyportal.pl, podróż TLK „Flisak” trwać ma około 10 godzin.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.